Cand vine vorba de cadouri, tot mai multi romani se orienteaza catre experiente in detrimentul obiectelor si a darurilor traditionale, iar Ziua Indragostitilor nu face exceptie. Ce cadouri prefera romanii de Valentine's Day, cine opteaza pentru astfel de suprize si care este suma alocata, mai jos.

88% dintre adultii cu varsta peste 18 ani gasesc un motiv sa sarbatoreasca ziua de 14 februarie, potrivit unui sondaj Xperience Days din SUA. Doar 24% dintre cuplurile casatorite spun ca nu au planuri pentru aceasta seara, dar, intr-adevar, mult mai entuziasmate sunt cuplurile care inca nu au spus DA.

Daca barbatii aleg flori (50%), ciocolata sau alte dulciuri (40%) si planuiesc o iesire (64%), femeile abordeaza aceasta sarbatoare diferit si prefera sa ofere un cadou experiential. Astfel, 1 femeie din 5 va face un cadou din aceasta categorie, fata de 17% care prefera un card – cadou sau 6% care vor pregati o cina romantica acasa. Numarul femeilor care fac astfel de cadouri este de 4 ori mai mare decat al barbatilor.

Dintre toate categoriile de varsta, millenniali sunt cei mai orientati catre cadourile experientiale: 1 din 4 le aleg. Pe de alta parte, femeile nu doar cumpara astfel de daruri, ci le si prefera atunci cand ele sunt destinatarul.

Pentru barbati, cadoul perfect de Ziua Indragostitilor este ciocolata si o seara in oras (39%). Pentru femei – seara in oras (48%), ciocolata si flori (29%), un cadou – experienta (24%), arata studiu.

"Femeile comanda in general mai multe cadouri experientiale fata de barbati, mai mult decat atat, tot ele si aloca un buget mai mare - cu 10-15%. De Ziua Indragostitilor sau, mai bine zis, in perioada februarie-martie, se echilibreaza balanta, iar barbatii se apropie de 50% dintre clienti. Am observat un trend ascendent, constant, in ultimii ani, ei dorind sa ofere experiente de cuplu, adesea escapade urbane care sa contina si o componenta surpriza: evadare din escape room, degustare de cafea, ciocolata sau vin, chiar SPA pentru amandoi, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro, magazin online de cadouri experientiale.

Valentine's Day: Ce cadouri experientiale au ales romanii

De Valentine's Day, clientii au optat pentru mai multe experiente in cadrul Complice. Insa trei astfel de cadouri s-au situat in topul preferintelor. Like a first date (o degustare privata de cafea alaturi de un barista si o experienta de realitate virtuala in doi) a fost cadoul preferat in clientii Complice.

Urmatorarele experiente preferata de romanii care au optat pentru astfel de cadouri a fost Coffee @ breakfast, adica o noapte romantica la un hotel de 5 stele cu acces SPA si o sesiune de degustare cafea dupa micul dejun si Scent Lab, atelier olfactiv in cadrul parfumeriei Luviane.

Comanda medie pentru un pachet experiential dedicat cuplurilor este de 189 euro.

Cei care comanda astfel de cadouri sunt in general persoane cu venituri medii – mari, care calatoresc destul de mult, care doresc o deconectare de la stresul de zi cu zi si se folosesc de Ziua Indragostitilor ca pretext pentru a face acest lucru. Mai mult, cei care achizitioneaza pachete dedicate cuplurilor sunt persoane fie aflate intr-o relatie de multi ani, iar o astfel de experienta ii reconecteaza, le ofera timp in doi, fie la inceput de relatie, cand isi doresc sa-si descopere pasiunile comune.

"Clientul nostru este ocupat, calatoreste si isi doreste sa traiasca experiente inedite care sa-l deconecteze de la agitatia de zi cu zi si sa-i aduca relaxare. Astfel, pachetele dedicate cuplurilor includ aceasta componenta de relaxare, dar si una care sa-i provoace pe cei doi sa-si depaseasca limitele, sa se reconecteze - totul intr-o experienta organizata in detaliu de complicii nostri. De altfel, pentru 2020, una dintre directiile de dezvoltare a Complice.ro este orientata catre diversificarea portofoliului de experiente in doi", mai spune Oana Pascu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri