O galerie de artă din Tokyo le-a oferit recent vizitatorilor posibilitatea de a ''fura'' operele expuse, o parte din pradă ajungând rapid pe site-urile de licitaţii, relatează Agerpres.

Organizatorii au crezut iniţial că evenimentul va fi destul de confidenţial, însă informaţia s-a răspândit rapid pe reţelele sociale. Astfel, două sute de persoane s-au grăbit să fie prezente la deschidere, cu puţin înainte de miezul nopţii, în noaptea de joi spre vineri.

Expoziţia a fost devalizată de operele de artă expuse în mai puţin de zece minute, deşi ar fi trebuit să dureze până la zece zile.

Mulţimea adunată a fost atât de mare, încât poliţia s-a grăbit la faţa locului, înainte ca organizatorii să lămurească situaţia.

''Expoziţia de artă escamotabilă'' a fost un ''experiment'' menit să transforme relaţia dintre artişti şi public, a explicat pentru AFP Tota Hasegawa, iniţiatorul proiectului.

Yusuke Hasada, în vârstă de 26 de ani, a reuşit să plece cu o bancnotă de 10.000 de yeni (aproximativ 83 de euro), înrămată, inclusă în instalaţia intitulată ''My Money'' (''Banii mei'') a artistului Gabin Ito.

După câteva ore, mai multe obiecte de artă din expoziţie erau deja scoase la vânzare pe site-urile de licitaţii, la preţuri ajungând chiar şi la 100.000 de yeni (peste 800 de euro).

Posibilitatea de a fura obiecte contribuie la atragerea unui public mai larg şi oferă vizitatorilor o oarecare plăcere oferită de faptul că nu respectă o lege sau trec de o anumită limită, după cum a explicat Minori Murata, o artistă care a expus portofele cu bani şi carduri risipite.

Societatea nu are obiceiul să sfideze interdicţiile în Japonia, ţară cu o rată a infracţionalităţii extrem de redusă.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri