În Statele Unite, afacerile au o pierdere de 17 milioane de dolari pe zi, în productivitate, din cauza angajaților care sunt infideli, arată dr. Simona Ciff, psiholog, trainer și doctor în educație, care a ales să transforme experiența personală bazată pe infidelitate într-o carte pe această temă. ”Uneori mediul de afaceri poate fi un factor pentru infidelitate”, adaugă psihoterapeuta.

Simona Ciff este terapeut, doctor în științele educației, cu o specializare în inteligență emoțională și are un business de traininguri și teambuildinguri, în special pentru companiile mari și multinaționale. Partea care îi revine este de dezvoltare personală, tot ce ține de soft skill-uri, de exemplu cum să comunice șefii cu angajații pentru a crește productivitatea, cum să construiască o relație armonioasă cu echipa și cum să ajute la dezvoltarea acesteia.

Există tendința de a înșela mai mult în interiorul companiilor?

Un studiu al domeniilor/instutuțiilor în care se înșeală arată că pe primul loc sunt meseriașii (tâmplării, curierii, instalatorii), apoi managementul superior și middle management și trei IT-ul, explică Simona Ciff.

S-a făcut un studiu pe 100.000 de persoane, în care a reieșit că 52% din bărbați au spus că au avut o relație la locul de muncă sau relaționată cu muncă, în timp ce 27% din femei au recunoscut că au avut o relație extraconjugală. Din aceștia 62% din bărbați și 57% din femei au declarat că au fost cu un coleg de muncă. De asemenea, 67% au spus că știu un coleg care își înșeală partenerul.

În România nu sunt date, încă, însă aceasta vrea să întreprindă un asemenea studiu.

S-a calculat în Statele Unite și a reieșit că afacerile au o pierdere de 17 milioane de dolari pe zi, în productivitate, cu angajații care sunt infideli. ”În momentul în care o persoană este infidelă”, explică dr. Simona Ciff pentru wall-street.ro, ”aceasta petrece foarte mult timp pentru a se ascunde, starea de spirit de schimbă, iar productivitatea are de suferit în situația în care nu se mai depune același efort pentru îndeplinirea taskurilor”.

Persoana care este infidelă nu se concentrează, este cu capul în nori și pierde timp, iar timpul și energia se duc către texte și aranjamente, ceea ce automat scade productivitatea. ”Totodată, intervine și factorul emoțional, pentru că persoana începe să mintă, să ascundă lucruri. Pe de altă parte, persoana care este înșelată trece prin niște stări emoționale care îi afectează luarea de decizii, începe să se îndoiască de propriile capacități, face greșeli mai multe, lipește sau absentează de la serviciu”, completează dr. Ciff.

Ce poate să facă un manager de firmă

În primul rând, un manager trebuie să conștientizeze că aceste lucruri se întâmplă și se pot petrece în compania sa. În al doilea rând, acesta trebuie să aibă o educație despre acest lucru. ”Ce este foarte important este și o evaluare a psihologului de firmă, pentru a ști dacă el știe cum trebuie să abordeze această problemă”, spune aceasta.

Simona Ciff argumentează că, în momentul în care managerul este educat cu privire la acest subiect, el poate să facă anumite costuri matematice pentru a calcula nivelul de productivitate. O persoană înșelată poate petrecere între un an jumătate și 3 ani să își revină, timp în care randamentul poate scădea cu 80%.

”La fel se întâmplă și cu cei care sunt infideli, care sunt de partea cealaltă a baricadei. Studiile spun că sunt mai sclipitori când sunt îndrăgostiți, mai fericiți, însă toate acestea vin la pachet cu minciuna și ascunsul, care pot scădea productivitatea”, mai spune Simona Ciff.

După izolarea impusă de criza epidemiei de coronavirus, multe cupluri au trecut prin schimbări majore, cum ar fi despărțiri sau descoperirea unor infidelități, iar Simona Ciff a decis că este momentul potrivit să lanseze un proiect la care lucra de mai bine de cinci ani. Astfel, ea a creat un Ghid de supraviețuire pentru cazul în care ai fost înșelat, care descrie etapele de trecere de la disperare la bucurie.

Cartea a fost lansată în această vară în mediul virtual, în momentul în care Simona s-a confruntat cu amânarea/anularea tuturor evenimentelor ca urmare a carantinei. "Am rămas cu timp liber în care să mă ocup de proiectele mele neterminate".

Simona Ciff spune că a ales să scrie această carte ca ”un răspuns la o nevoie”, pentru că în România nu există literatură de specialitate pe subiectul infidelității.

”Aveam un blog în care am scris două articole despre infidelitate, iar în următoarele săptămâni am început să primesc emailuri cu aceeași întrebare: M-a înșelat partenerul, ce fac? Poveștile erau diferite, bineînțeles. La fel, cazuistica era extrem de diferită, dar procesul prin care treceau oamenii era același”, a declarat Dr. Simona Ciff.

Pentru cine este această carte? Chiar dacă această carte a fost gândită strict pentru persoana înșelată, ea are aplicabilitate și pentru cei înșelați dar și pentru cei ce sunt infideli. De asemenea, cartea ar putea fi benefică și pentru cei care pleacă la drum ca un cuplu, dar și pentru managerii care au posibilitatea, acum, să se documenteze pe acest subiect.

”În momentul în care am scris cartea, m-am gândit că va fi strict pentru persoana înșelată, care sunt stadiile și stările prin care trece o asemenea persoană, mai ales în momentul în care află de indifelitatea partenerului. Cum să evite să treacă prin așa ceva și ce să facă în acest sens. Pe măsură ce răspundeam la întrebări și făceam cartea tot mai practică, mi-am dat seama că greșelile cele mai frecvente pe care le face o persoană este să dea vină pe celălalt. Și atunci am simțit necesar să adaug capitole în care explic de ce se întâmplă acest lucru”, a mai spus sursa citată.

Fără a da multe din casă, Simona Ciff explică faptul că există două categorii de oameni care înșeală. În prima categorie este vorba despre cei care nu au nicio problemă să înșele. A doua categorie îi include pe cei care își doresc să fie fideli în relația de lungă durata pe care și-o asumă, însă din cauza anumitor factori nu reușesc acest lucru.

”Totul pleacă de la a îți dori sau a îți asumă chestia aceasta”, spune psihologul, care precizează că este o situație diferită în cazul unei persoane care a ajuns în această situație și nu a premeditat acest lucru sau în cazul unei pornini voluntare și dorite de ceva timp.

Mediul de afaceri poate fi un factor declanșator pentru infidelitate

”Referindu-mă strict la cei care nu vor să înșele, sunt mai multe categorii de factori”, explică Simona Ciff. Sunt factorii care te împing, de exemplu lipsa de atenție din partea partenerului, rutina, și factorii care atrag, care țin de stima de sine, de incapacitatea de a controla stresul de la muncă sau de incapacitatea de a spune nu atracției în momentul în aceasta apare.

De multe ori, oamenii nu pleacă de acasă cu gândul să își înșele partenerul, ci pleacă îngândurați sau stresați, spune specialista.

Uneori mediul de afaceri poate fi un factor care atrage pentru că stresul este mare. Totul are de a face cu a te valoriza pe tine, a ști să-ți controlezi emoțiile pentru a fi împăcat cu tine însuți”, mai spune dr. Ciff.

Aceasta atrage atenția că atât stima de sine cât și fidelitatea se învață. Astfel, în afară de cartea lansată la începutul verii, Simona Ciff pregătește și un program de training pentru companii, care se numește Pașaport pentru Succes în Business, un program de empowering, care pune accentul pe redobândirea stimei de sine.

Sursa foto: Facebook / Simona Ciff

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri