În mediul de afaceri, imaginea reprezintă un element cheie pentru menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor şi oportunităţilor din piaţă. Când vine vorba despre businessul tău, trebuie să te preocupe atât eticheta personală cât şi imaginea serviciilor pe care le oferi.

Puterea enormă a internetului şi, în special, a reţelelor de socializare poate fi extrem de dăunătoare la adresa afacerii tale, dacă ai parte de recenzii negative. În acelaşi timp, experienţa pozitivă a partenerilor de afaceri şi a clienţilor reprezintă cea mai bună reclamă din mediul online. Ai grijă să nu-ți formezi o imagine negativă și evită o serie de greşeli dăunătoare relaţiilor umane şi profesionale. Printre acestea:

Întârzii
Regulă de bază în orice cod al manierelor elegante spune să nu întârzii. Pentru a nu întârzia în momentele importante ale carierei sau afacerii tale, este important să-ţi educi punctualitatea. Acordă respectul cuvenit şi prezintă-te la timp, acolo unde eşti solicitat, indiferent că este vorba despre programul copiilor la şcoală sau ziua semnării contractului vieţii tale. Când vine vorba despre relaţii de afaceri, nu-ţi doreşti ca un potenţial partener să te eticheteze, de la prima întâlnire, drept lipsit de profesionalism. Acesta ar fi un pas greşit, poate, chiar un eșec. Dacă totuşi evenimente neprevăzute te împiedică să ajungi la timp, anunţă oamenii care te aşteaptă, pentru a nu le compromite agenda zilei.

Îți ignori imaginea
Indiferent de statutul social pe care îl ai, oamenii aşteaptă să te prezinţi impecabil. Atunci când vinzi ceva sau oferi anumite servicii, aspectul tău este imaginea afacerii tale. În funcţie de domeniul de activitate şi de natura întâlnirii, vei putea alege o ţinută casual sau business. Personalizarea unor obiecte vestimentare nu este doar o reclamă mobilă, ci şi un semn de încredere pentru partenerii de dialog cu privire la atenţia pe care o acorzi detaliilor. Şi o mândrie a asocierii cu propriul brand. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul maşinii personale sau al flotei auto, după caz. Acestea pot fi personalizate cu logo-ul firmei atât în exterior, pentru a fi vizibile în trafic, cât şi la interior, cum ar fi un set de covoraşe auto dedicate, primele elemente asupra cărora îţi arunci privirea când intri în habitaclu.

Nu ești atent
Lipsa atenţiei este unul dintre motivele pentru care se degradează tot mai multe relaţii, atât personale, cât mai ales profesionale. Dacă atât tu, cât şi partenerul de dialog, v-aţi rupt din timpul preţios pentru o întâlnire, asiguraţi-vă că înţelegeţi şi vă faceţi înţeleşi. Aici, se aplică regulile de bun simț cu privire la ţinută, tonalitate şi atenţie. Ascultă ce are de spus omul din faţa ta, nu îl întrerupe şi transmite-i semne vizibile că ai înţeles, cum ar fi o aprobare din cap sau un zâmbet. Dacă nu înţelegi un aspect, nu te ruşina să ceri lămuriri, pentru a nu pierde esenţialul discuţiei.

Nu dai importanță scrisului
Mediul de afaceri presupune nu doar întâlniri şi dialoguri telefonice sau faţă către faţă, ci şi comunicare prin scris. Aceasta înseamnă mesaje scrise, e-mailuri şi redactare de documente oficiale. Dincolo de fond, care constituie informaţia ce îl interesează pe client sau partenerul de afaceri, este foarte important aspectul scrierii. Greşelile de ortografie şi de conţinut te pot eticheta drept ignorant sau slab pregătit. Asigură-te că, înainte de a apăsa butonul Send citeşti, măcar o dată, mesajul scris. Dacă nu ai timp să gestionezi comunicarea scrisă, deleagă această sarcină unui colaborator foarte bine pregătit în acest sens. Atenţie şi la textele scrise în altă limbă. Pentru ele, există aplicaţii de corectare automată, unele, gratuite. Apeleaza la un astfel de filtru pentru mesajele tale, ca sa transmiți un text corect şi coerent.

Eticheta profesională reprezintă imaginea activităţii sau afacerii tale. Acordă atenţie detaliilor, asigură-te că prezenţa ta și modul în care comunici vor convinge oamenii că este indicat să colaboreze cu tine.

Sursa foto: https://pixabay.com/photos/tie-necktie-adjust-adjusting-man-690084/

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri