INTERVIU cu tânărul artist și scriitor Claudiu Dumitrache: Tot ce aș schimba la România sunt oamenii care nu sunt demni de pozițiile lor

Claudiu Dumitrache cântă de 12 ani, debutul având loc pe scena Teatrului „Tony Bulandra” din Târgoviște. Dar talentul și dragostea sa pentru artă nu s-a oprit aici: în 2019 și-a publicat primul volum de poezii. Astăzi, Claudiu se bucură de multe premii și aprecieri, Președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, numindu-l „simbol pentru viitorul creației intelectuale”. Este de menționat și faptul că Revista de cultură „Timpul”, fondată în 1876, al cărei redactor-șef a fost Mihai Eminescu, are redacție și la Târgoviște în urma demersurilor lui Claudiu.

Deși are doar 21 de ani, tânărul a publicat până acum „Boemai unui mort”, editura Amurg Sentimental, 2018, Biografia „20”, editura Coresi, 2019 și „Slujitorii lui Apollo”, colecția „Regal Literar”, 2020. Pentru activitatea sa literară și muzicală a obținut premii precum:

  • Cel mai tânăr autor de autobiografie din România – Asociația Cartea Recordurilor, 2020
  • Ambasador al Culturii - Euro Education Federation, 2020
  • Premiul pentru poezie al revistei Litere - „Moştenirea Văcăreştilor”, 2020
  • Premiul de excelență pentru tehnică și expresivitate vocală de excepție, Tinerimea Română București, 2013
  • Diplomă de excelență pentru interesul deosebit față de valorile istorice și culturale românești pe care și-a asumat să le promoveze mai departe, dând astfel dovadă de iubire față de neamul românesc, Centrul pentru Cultură, Istorie și Educație București, 2013

În plus, Claudiu a fost apreciat de mai multe celebrități din Europa și SUA precum: actorul american Michael Airignton, Cheryl Schuman (CEO Beverly Hills Cannabis Club), Michael Koch (CEO Kalon), Michaela Rose din trupa Arabesque, Eb Davis (supranumit ambasadorul blues-ului), Michael James Down (compozitor al multor hit-uri și melodii de la Eurovision) sau Marian Gold (interpretul hitului „Forever Young”).

Wall-Street: Cum ți-ai descoperit talentul de a cânta? Cum au fost începuturile tale în muzică?

Citeste si:
Cine este castigatorul Premiului Nobel pentru Literatura 2017
Kazuo Ishiguro a castigat...

Claudiu Dumitrache: Susțineam „concerte” pe marginea șanțului când eram mic. Cântam așa cum credeam că s-ar face, și în fiecare an, până în 2012, îmi spuneam: „anul viitor voi cânta pe o scenă mare”. Asta s-a întâmplat pentru prima data, acapella, pe scena Operei Naționale din București. A fost o simplă demonstrație de voce interpretând câteva strofe din „The Climb”, de la Miley Cyrus.

În anul 2012, am început să cred ca voi deveni celebru, odată cu orele de canto pe care le începusem online cu soprana Gabry Fortuna. Aceasta îmi oferea lecții de canto gratuite când avea timp. Și ce bucurie era să lucrez melodia „The Climb”, urmând să i-o interpretez chiar lui Miley Cyrus. Odată la câteva zile sau săptămâni, aveam audiție video online cu Miley, mama stând alături de mine și ajutându-mă să mă exprim în engleză.

Tot în 2012, într-un spectacol la Teatrul „Tony Bulandra” din Târgoviște, am avut prima interpretare, în urma căreia m-am simțit artist. Acele momente m-au făcut să muncesc mai mult, continuând să cânt săptămânal în spectacole mari și căutând tainele vocale la Ozana Barabancea și la profesorii de muzică din zonă.

Wall-Street: Cu ce te ocupi în prezent și care sunt planurile tale?

Citeste si:
David Bowie a murit la varsta de 69 de ani
Legendarul muzician David...

Claudiu Dumitrache: Momentan, ma ocup de promovarea și coordonarea revistelor Regal Literar și TIMPUL (redacția Târgoviște), colaborând de câteva săptamâni și cu alte publicații.

În același timp, lucrez la următorul meu volum de versuri, de data aceasta doar versuri cantabile, acestea fiind de fapt versiuni în limba română pentru melodii din limbi străine. Volumul se va numi „Adaptări muzicale din limbi străine în limba română”.

Aștept și eu să dispară acest virus care ne încurcă atât de tare să trăim așa cum este normal. Din această cauză am întrerupt proiectul cultural-educativ „O carte pentru tine”, demarat de Asociația Talentelor, proiect prin care provocam elevii la a scrie poezie sau a recita, dăruindu-le premii cu sprijinul Ministerului Educației. Sperăm să putem relua toate activitățile curând. Această criză care ne lipsește de contact și manifesare constituie o problemă majoră pentru copii, pentru educația și copilăria lor.

Wall-Street: Ce îi îndemni pe tineri să facă pentru a avea succes în ceea ce își propun?

Citeste si:
Review restaurant George Butunoiu: Taxa de vedetă la Ciao Niki
Review restaurant George...

Claudiu Dumitrache: Eu am avut și am un parcurs riscant. În liceu am fost tipul elevului rebel, nu am acordat atenție învățăturii, lipseam de la ore, nu le vedeam atractive. Încă nu știu dacă era problema mea sau a sistemului. Abia în ultimul an de liceu, am început să fiu atras de cunoaștere, să scriu și să îmi doresc lucruri de valoare cu adevărat, în afară de a face performanță ca interpret. Am trecut mereu prin corigențe, era si din cauză că lipseam mult de la cursuri mergând la spectacole și la cenacluri.

Am hotărât încă de pe atunci că nu voi urma o facultate, fapt la care acum mă gândesc, însă, altfel. Întotdeauna am avut idealuri. Pe unele le-am atins, pe altele nu, dar întâlnesc tineri care nu își propun nimic, ceea ce mă întristează. Sunt o mulțime de tineri care nu au idealuri și se lasă purtați de „valurile vieții”, nearzând nimic în ei.

Trebuie găsită setea de cunoaștere. Odată cu această sete, este imposibil să nu apară o dorință profesională pentru care cineva să lupte.

Acesta este îndemnul meu pentru tineri: învățați cu sufletul, nu doar cu mintea care ne trădează mai devreme sau mai târziu. Informațiile, neajungând în profunzimea întelegerii noastre, nemanifestându-se o emoție, riscăm să uităm tot ce am învățat. Asta se întămplă des. Mi s-a întâmplat și mie tot timpul când eram elev: memoratul robotic pentru câteva zile sau câteva ore. Trebuie găsită calea prin care toți tinerii să poată înțelege asta. Astfel, nu vom mai avea elevi cu erori de comportament, cu dificultăți profesionale sau lipsuri educaționale. Natura impactului emoțional în procesul de învățare este esențială și definitorie în ceea ce va deveni un copil în sensurile psihice, emotive și spirituale.

În ultimii ani, din cauza proliferării noilor curente culturale și tehnologiilor informaționale, tinerii doresc să se ancoreze cât mai repede în modernitate, neînțelegând (citându-l pe Ioan-Aurel Pop) că „modernitatea este construită pe tradiție.” Dacă nu înțelegem importanța educației în esența ei, atunci nu suntem departe de eșecurile și dramele noilor generații.

De altfel, există o categorie de persoane care nu își lasă autenticitatea la suprafață. Acestea cred că, prin imitarea unor personaje sau prin plagierea unor lucrări, vor ajunge să se afirme.

Nu e nicio problemă dacă nu aduci „NIMIC nou sub soare”. Important este să îi dai informației existente o morfologie nouă, pentru ca arta rezultată să fie autentică. Este necesar să ne educăm în sensul de a vedea clar semnificațiile dintre artă și dintre forțele distructive cărora le spunem „fals” sau „crimă”.

Wall-Street: Care sunt diferențele dintre țările în care ai călătorit și România? Ce ai schimba la țara noastră?
Claudiu Dumitrache: Singura diferența majoră a fost cea de natură spirituală. Doar în România mă simt acasă.

La țara noastră aș schimba doar oamenii care nu sunt demni de pozițiile lor. Odată cu acest lucru, toate problemele s-ar rezolva, iar România ar putea deveni un exemplu pentru celelalte state.

Wall-Street: Ce scriitori contemorani citești și recomanzi?
Claudiu Dumitrache: Aș recomanda să se citească orice pică în mâna. Personal mă fascinează un poet contemporan, recent descoperit, pe nume Adrian Artene. De altfel, recomand Robert Burton, Herbert Read, M.S. Kagan, I. Davidov, Aurel Popescu-Bălcești și Eckhart Tolle.

Wall-Street: Din tot ce ai citit până acum, ai vreun citat favorit?

Claudiu Dumitrache: „Artele autentice de astăzi sunt anagajate într-o luptă eroică împotriva mediocrității și a valorilor de masă, iar dacă vor pierde această luptă, atunci arta, în orice accepție semnificativă, este moartă. Dacă arta moarte, atunci spiritul omului devine neputincios și lumea recade în barbarie” – semnal de alarmă tras de Herberd Read, încă din 1965.

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri