De la vârsta de 19 ani, Andreea Cornea a început munca în fabrica Denis, unde se produce și brandul de încălțăminte pentru femei Anna Cori, două business-uri construite de părinții săi, Ilie și Ana Cornea. După șapte ani de muncă în cadrul Anna Cori, Andreea se pregătește ca pe viitor să preia afacerea familiei.

„Pentru mine fabrica a fost încă de mică a două mea casă. Familia fiind implicată în aceste business-uri mi-a format ideea că și eu vreau să lucrez în fabrică mai ales pentru că eram pasionată de modă. Inițial am vrut să devin designer vestimentar, dar lucrurile s-au întâmplat în așa fel încât să activez în domeniul încălțămintei”, spune Andreea Cornea.

Înainte să își dea seama pe ce drum vrea să pornească în viață, Andreea și-a dorit să fie designer vestimentar. A făcut și câteva cursuri în acest sens, însă pasiunea pentru business-ul familiei a facut-o să se reorienteze și să se implice în afacerea Anna Cori.

Încerc încet-încet să preiau și partea de business, care mi se pare o responsabilitate mai mare. Acum mă ocup de partea de creație și promovare. Nu știu când voi prelua cu totul business-ul, sper să lucrez cât mai mult alături de părinții mei pentru a continua să învăț.

- Andreea Cornea -

În prezent, Andreea deține funcția de director marketing la Anna Cori și se ocupă cu promovarea brandului, precum și partea de online: campanii și imaginea produselor.

„Sfatul meu pentru cei care vor să pună bazele unui business este să își urmeze instinctul pentru că de multe ori și eu am încercat să fac lucrurile după regulile altora și mi-am dat seama, pe parcurs, că cel mai bine este să își asculți gândurile, Chiar dacă greșești o dată, a doua oară cu siguranță vei reuși”, spune tânăra.

„Pas cu pas vrem să predăm șfafeta pentru că așa este normal. Voi veghea mereu asupra ei, nu o voi lăsa singură. Este un business foarte greu, trebuie să simți, să cunoști, să ai experință. Eu voi fi alături din umbră, îmi doresc foarte mult să continue ce am făcut noi aici”, spune Ilie Cornea, cofondatorul Anna Cori și Denis.

Tinerii au început să cumpere mai mult online în timpul pandemiei

În ceea ce privește vânzările din timpul pandemiei, Ilie Cornea spunea că anul trecut acestea s-au prăbușit, în luna aprilie 2020 înregistrând pierderi de 80% deoarece majoritatea magazinelor fizice au fost închise și au trebuit să facă mutarea spre online.

„Am început să revenim, să investim pe partea de online, să creștem, și din iunie ne-am redresat. Am recuperat 50% din ceea ce a fost în 2019 în aceeași perioadă. Per total, am pierdut anul trecut 32% din cifra de afaceri, care a fost în 2019 de 20 milioane euro”, a declarat Ilie Cornea.

Românii și-au schimbat din comportamentul de consum. Dacă înainte erau obișnuiți să cumpere mai mult fizic, să vadă produsul și să îl probeze, clienții au ales să cumpere produsele din online.

„Am reușit să migrăm toată vânzarea care s-ar fi făcut în magazine pe online. Momentan vindem 60% în magazine și 40% în online, însă intenționăm să creștem și această parte. Trendul shopping-ului online se va menține și anul acesta, deja simțim că publicul tânăr cumpără doar online. Sunt unii clienți care merg în magazin să probeze și apoi plasează comanda online pentru că le este mult mai comod”, spune Andreea Cornea.

Anna Cori vizează deschiderea de noi magazine în străinătate

Pentru viitor, Ilie Cornea spune că vor să stabilizeze foarte bine partea de branding și să se extindă pe piața externă prin deschiderea de noi magazine. În prezent, brandul are un magazin fizic în Odessa (Ucraina), precum și încă două în Chișinău, în sistem de franciză.

Am luat în calcul extinderea pe piața din Viena. Ne gândim să deschidem magazine în Europa: Viena, Londra și avem chiar și o propunere de franciză pentru Dubai.

- Andreea Cornea -

„Dacă nu vom reuși anul acesta, cu siguranță la începutul lui 2022 vom deschide un magazin fizic și în Bulgaria cu același partener din Republica Moldova și vom investi în online pentru piața din Ucraina”, adaugă și Ilie Conea.

În ceea ce privește piața din România, antreprenorul spune că este deschis spre a inaugura și alte magazine, însă vrea să se îndrepte mai mult către orașe cu un număr mai mare de locuitori, de exemplu să redeschidă un nou magazin în București, în Băneasa Shopping City.

Anna Cori este un brand al fabricii de încălțăminte și marochinărie Denis din Suceava, ambele business-uri aparținând familiei Cornea. Anna Cori a luat naștere în urmă cu 20 ani, cu o investiție de circa 2 milioane euro la acea vreme și a ajuns acum la afaceri de 20 milioane euro.

Sursa foto: Andreea Cornea/ Instagram

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri