62% dintre părinți au cumpărat în ultimii doi ani mai multe cărți decât înainte de pandemie, iar 80% s-au orientat către cărți cu conținut educațional, arată datele unui sondaj online al Editurii DPH. 40% consideră că programele educaționale digitale sunt necesare și utile în noul context. Mai mult de jumătate au un buget lunar de până în 100 de lei pentru cărțile copiilor, în timp ce două treimi alocă un buget similar pentru cărți de parenting, de beletristică sau dezvoltare personală dedicate adulților.

Importanța lecturii și materialelor alternative în abordarea didactică, alături de percepția părinților față de lecturile educaționale a fost schimbată de contextul pandemic. Astfel, 59% dintre cadrele didactice au precizat că au schimbat metoda de predare la clasă, iar peste 38% au făcut parțial modificări în aceasta, pe fondul faptului că a fost mai dificil să le mențină atenția elevilor (56%) în contextul cursurilor online, hibrid și chiar offline, arată datele sondajului.

În plus, 54% dintre cadrele didactice fac recomandări de lecturi suplimentare săptămânal, 40% lunar, iar recomandările lor merg atât înspre titluri care completează programa școlară (60%), dar și către cărți de povești (70%), enciclopedii (31%) sau care explorează subiectul emoțiilor și gestionarea lor (34%).

Retail jobs

Părinții, pe de altă parte, au precizat că au achiziționat în special titluri din sfera educațională (81%), cărți și materiale ce conțin activități pentru copii (64%), de povești (60%) sau cu subiecte non-fiction, cum sunt enciclopediile sau biografiile, cărțile de știință și nu numai (42%).

Un efect mai puțin discutat al pandemiei este felul în care părinții, cadrele didactice și copiii au învățat să facă echipă în ceea ce privește educația, mai mult decât în anii precedenți. Astfel, importanța recomandărilor a crescut, alături de dorința de a experimenta, ce se reflectă în diversitatea achizțiilor. Observăm o creștere a interesului cadrelor didactice pentru cărțile ce prezintă metode și concepte alternative de predare, alături de o creștere a interesului părinților pentru titluri dedicate celor mici, dar care conțin informații și pentru părinți, cum ar fi exercițiile de sofrologie.

Citeste si:
Kaufland deschide un centru de joacă și îngrijire dedicat copiilor...
Kaufland cheamă copiii...

Florentina Ion, fondator Editura DPH

Top preferințe și buget alocat

Datele sondajului au mai arătat că și copiii au propriul top al preferințelor în materie de cărți. Astfel, potrivit părinților care au participat la sondaj, aceștia preferă poveștile (80%), cărțile de tip enciclopedie (49%), cele de dezvoltare personală (44%) – care tratează subiectul emoțiilor, dar și aptitudini din sfera soft skills, precum colaborare, încredere, creativitate etc – sau interactive – cu clapete, sunete, format atipic, supradimensionat, inserturi și activități (37%).

Bugetul alocat în fiecare lună de părinți pentru cărțile copiilor a fost de până în 100 de lei pentru puțin peste jumătate dintre aceștia. 44% au precizat că alocă lunar între 101 și 300 de lei pentru achiziția de cărți, iar 4% chiar peste 300 de lei lunar. De asemenea, un procent semnificativ (76%) a precizat că alocă un buget de până în 100 de lei lunar pentru cărți de parenting, beletristică, dezvoltare personală dedicată adulților etc, iar 21% alocă între 101 și 300 de lei pentru astfel de achiziții.

Citeste si:
Creează-ți acasă o bibliotecă personală pentru a-ți educa eficient...
Creează-ți acasă o bibliotecă...

Interesul pentru o abordare a educației adaptată lumii în care cresc copiii din această generație este în creștere. De aceea am introdus în portofoliu inclusiv titluri care tratează subiecte mai dificile, precum bullyingul, cărți care includ informații pentru părinți în completarea poveștilor pentru copii, cărți care să fie de un real ajutor, atât celor mici, cât și celor mari, prezentând informațiile într-o manieră accesibilă, indiferent de vârstă sau background profesional.

Florentina Ion

Efectele școlii online și resursele digitale

Contextul actual a dus la o digitalizare accelerată în educație. În contextul în care sondajul mai arată că 60% dintre cadrele didactice au predat mai mult online în ultimul an, un procent similar a considerat important ca părinții să lucreze suplimentar cu elevii pentru a fixa noțiunile predate. De altfel, o treime dintre părinți a precizat că a fost mult mai conectată la parcursul școlar al copilului decât înainte de pandemie.

Citeste si:
Cum a evoluat piața de carte din România în ultimii doi ani
Cum a evoluat piața de carte...

În acest context, peste 40% dintre părinți consideră că o platformă educațională cu resurse care urmăresc programa școlară ar ajuta foarte mult în fixarea și aprofundare cunoștințelor predate.

Pentru acest an, editura își propune să extindă portofoliul de resurse digitale din programele educaționale disponibile pe site către clasa I și vizează finalizarea unui program digital complx pentru această clasă. Ghiozdanul din Pădure (clasa pregătitoare) și Scrie cu Zmeișorii (program de scriere pentru clasele I-III) conțin împreună peste 1.200 materiale, jocuri și activități. Programele sunt disponibile pe baza unui abonament anual, ce pornește de la 78 lei.

Editura Didactica Publishing House deține un portofoliu de carte și jocuri cu adresabilitate din primele luni de viață. Cu o experiență de peste 17 ani pe piața educațională din România, Editura Didactica Publishing House a livrat până acum peste 15 milioane de cărți, jocuri, reviste și resurse educative. În total, portofoliul editurii numără peste 2.000 de titluri.

Citeste si:
Bilanț 16 mai 2022 | Prima zi cu ZERO decese cauzate de infecția cu...
Bilanț 16 mai 2022 | Prima zi...

Sursa foto: Editura DPH

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri