Mulți oameni se întreabă de ce un obiect atât de mic, precum un ceas de mâna, costă mii sau chiar sute de mii de RON. Cei care nu cunosc lumea ceasurilor de mâna sau sunt pe punctul de a cumpără unul se întreabă, așadar, de ce sunt unele ceasuri atât de scumpe? De ce sunt prețurile unor mărci de ceasuri atât de mari în comparație cu altele? Ce au unele branduri mai special? Există un număr foarte mare de întrebări pe care oamenii și le pun despre ceasuri și brandurile care le comercializează. De asemenea, există multe motive pentru care prețurile ceasurilor sunt atât de mari. Pentru a vă răspunde pe scurt, principalele aspecte care afectează prețul unui ceas sunt tehnologia acestuia, măiestria, producția, luxul și, cel mai important, renumele mărcii care îl comercializează. Dacă veți caută, veți găsi, cu siguranță, câteva topuri unde vor fi afișate cele mai scumpe ceasuri din lume, cu prețuri pe care nici nu îndrăznim să ni le imaginăm. Așadar, în acest articol, vom vedea ce anume afectează, sau, mai bine zis, dictează prețul unui asemenea accesoriu.

Factori care dictează prețul unui ceas de mâna

1. Nume de brand

Primul dintre cei mai importanți factori care determină prețul unui ceas este brandul. Numele de brand este unul dintre cele mai importante motive care crește costul unui ceas de mâna. De exemplu, atunci când cumpărați un ceas Rolex sau Piaget, nu cumpărați doar un produs, ci și simbol de prestigiu. Imaginați-vă că dețineți aceste două mărci. Imaginați-vă că pe cadranul ceasului vostru scrie Rolex sau Piaget. Ceasurile acestor două mărci vor fi mult mai scumpe decât orice ceas ce nu este realizat de aceste brand-uri. Pentru că aceste două mărci nu sunt doar un accesoriu care arată timpul, ele sunt un simbol al luxului. Sunt ceasuri purtate adesea de elite și de aceia care știu că un asemenea ceas reprezintă o valoare. Le puteți găsi inclusiv la magazinul helvetia.com.ro.

2. Tehnologia dezvoltată și materialele necesare pentru producția ceasului

Indiferent ce fel de ceas aveți, tehnologiile folosite pentru a crea un ceas sunt întotdeauna scumpe. Dacă brandul nu își produce propria tehnologie și o cumpără din afara companiei, prețul va crește și mai mult. Imaginați-vă cât de mare ar fi costul unui ceas automat unic și complex, când până și prețurile ceasurilor cu tehnologie cuarț sunt destul de mari astăzi. De asemenea, atunci când brandul cumpără o tehnologie din exterior, va cheltui și timp și resurse pentru a o schimba și îmbunătăți.

De asemenea, brandul poate dezvoltă propriile mecanisme. Deși această opțiune este adesea mai puțin costisitoare, dezvoltarea tehnologiei proprii brandului respectiv va necesita o mulțime de resurse, timp și forță de muncă, ceea ce, desigur, se va reflecta în preț.

Având în vedere toate acestea, putem spune că fiecare tehnologie creată, dezvoltată sau achiziționată pentru un brand sau model se numără printre factorii care cresc costul ceasului. O nouă tehnologie poate necesita chiar și ani până la perfecționare. Procesul începe cu crearea și proiectarea unui plan și continuă pe măsură ce inginerii și specialiștii în cercetare și dezvoltare dezvoltă produsul respectiv. Dacă o companie producătoare de ceasuri lucrează la o nouă tehnologie în loc de una existentă, acest proces poate dura ani.

3. Tipul de creație

Un alt factor care determină prețul unui ceas frumos și de calitate este acela că produsul nu este fabricat, ci în întregime lucrat manual. Motivul pentru care brandurile de ceasuri automate de top sunt atât de scumpe este că aproape toate sunt realizate manual. În loc să le producă în masă într-o fabrică, ceasornicării profesioniști asamblează manual fiecare piesă a ceasului de mâna. Asta înseamnă că numărul de ceasuri produse pe an este mult mai mic. Ceea ce este rar este, cu siguranță, valoros și scump.

4. Cantitatea de producție

Atunci când sunt produse milioane de exemplare dintr-un ceas, costul de proiectare și fabricație este distribuit uniform pe toate ceasurile. Acest lucru afectează prețul de vânzare al ceasului. În acest caz, doar vânzătorii pot crește costul ceasului. Cu toate acestea, atunci când un ceas este produs în număr limitat, prețul său va fi mai mare deoarece va fi considerat un ceas rar.

5. Personalitatea modelului

De la inventarea tehnologiei cuarțului, oamenii nu au fost nevoiți să plătească sume colosale pentru avea ceasuri mecanice. Dacă scopul utilizatorului unui ceas este un dispozitiv care afișează doar ora, este suficient să cumpărați un ceas cu cuarț produs în serie. Un ceas cu cuarț este mult mai precis decât ceasurile mecanice și nu necesită întreținere.

Este interesant de știut că tehnologia ceasurilor cu cuarț a creat o criză uriașă în piață de desfacere a ceasurilor elvețiene. După această criză, mărci de ceasuri renumite, precum cele amintite mai sus și multe altele, și-au mărit prețurile, dar și-au îmbunătățit și tehnicile de marketing pentru a-i convinge pe doritori că produsele lor sunt de înaltă calitate. Astfel de branduri sunt acum în vârful industriei, producând cele mai râvnite ceasuri de lux.

Colecționarii de ceasuri vor să dețină ceasuri care sunt de patrimoniu, istorice, mecanice și de lux. Un ceas mecanic nu poate fi folosit de toată lumea din cauza costului său, adesea foarte mare. Din acest motiv, ceasurile mecanice sunt considerate un simbol al statutului.

Valoarea unui ceas depinde adesea de prețul acestuia. Să luăm două ceasuri cu aceleași caracteristici. În general, prețul scăzut al unui ceas nu este considerat un lux. Se presupune că nu este un lux pentru că se vinde ieftin. Cei ce astfel de produse cred că prețul ceasului determină calitatea și de multe ori preferă ceasurile scumpe. Branduri care folosesc practică aceste prețuri se adresează unui anumit gen de cumparatori și, în special, colecționarilor.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri