Chiar dacă, în zilele noastre, experiența cumpărăturilor s-a mutat cu preponderență în mediul online, mai sunt printre noi și oameni care preferă achizițiile într-un magazin fizic.

Ai decis să îți deschizi un magazin de haine și încălțăminte și nu ai încă idee despre cum să îl amenajezi. Ce știi sigur este că vrei să folosești un iluminat profesionist cu proiectoare LED și să oferi o experiență de cumpărături de neuitat. Iată câteva idei care să te ajute atunci când o să treci la treabă.

Cum alegi designul

Chiar dacă ai ales un designer de interior sau un arhitect care să îți facă proiectul, important este să îți cunoști bine brandul și publicul căruia i te adresezi. Să știi că prima impresie contează, să ții cont și de spațiul pe care îl ai, de dimensiunile lui și de locația pe care ai ales-o. Fie că alegi o tematică de design modern sau clasic, trebuie să ții cont și de ce este atras clientul prima dată. Amenajarea vitrinei este primul pas și cel mai important. Gândește împreună cu arhitecții tăi o vitrină originală, care să tenteze clienții, care să aducă o emoție, o senzație.

Cum este aspectul magazinului

Ca să poți crea un magazin atrăgător este nevoie să te pui în pielea clienților și să mergi pe urma pașilor lor. Se știe că 90% dintre oameni, când intră într-un magazin, au tendința să meargă înspre partea dreaptă. Trebuie să îi impresionezi încă de la primele secunde în care îți calcă pragul și să îi convingi să și rămână.

Așadar, pe lângă produsele cele mai frumoase pe care o să le așezi la intrare, poți amenaja un spațiu de relaxare sau de așteptare. Îți recomandăm să fii atent la alegerea materialelor pe care le folosești pentru podea, pereți, obiecte decorative. Intrarea în magazin este începutul călătoriei pentru clientul tău.

Este important să aibă senzația că traseul este ușor, intuitiv, că va găsi repede ceea ce caută să își cumpere

De asemenea, magazinul trebuie să aibă un aspect îngrijit. Ai grijă la detaliile legate de curățenie. Să ștergi praful constant, să cureți bine podeaua, să aerisești bine încăperea, să așezi hainele la dungă.

Cum decizi să iluminezi magazinul

Unul dintre cele mai importante aspecte dintr-un magazin este iluminatul. Ai nevoie de lumină bună, multă, amenajată corect, fără să creeze disconfort clienților. Fie că alegi spoturi LED sau iluminat clasic, ar fi bine să te consulți cu un specialist. Acesta va ști cum să îți așeze luminile în așa fel încât să evidențieze cât mai bine produsele și să creeze o atmosferă plăcută și relaxantă.

Cum delimitezi raioanele

Felul în care distribui mobilierul în magazin dictează traseul clientului. Ideal ar fi ca raioanele să fie cât mai vizibile încă de la început. Să te gândești și la estetică, dar și la funcționalitate. Să iei în calcul cum așezi marfa pe rafturi, pe expozitoare sau pe umerașe, cum o vede clientul, dar și cum o poate aranja cât mai ușor și mai corect personalul din magazin. Cabinele de probă să fie amenajate într-un loc care să ofere intimitate, dar care să poată fi găsite ușor. Să ai oglinzi mari și spațiu suficient de probă, în fiecare cabină. Amenajarea caselor de marcat se face fie pe mijlocul magazinului sau cât mai aproape de ieșire.

Ideal ar fi ca după ce achită, clientul să aibă acces ușor spre ieșirea din magazin.

Cum alegi muzica și ce experiență olfactivă oferi

Alte aspecte importante în amenajarea unui magazin sunt muzica și mirosul. Este știut faptul că muzica dă ritmul cumpărăturilor și trezește emoții, amintiri.

Muzica lentă face clienții să meargă mai încet printre rafturi, în timp ce muzica foarte alertă sporește ritmul cumpărăturilor.

Pentru a crea o experiență de cumpărături deosebită, ai mare grijă la mirosul din magazin. Poți folosi uleiuri esențiale sau parfumuri de interior discrete.

Indiferent de metodele prin care alegi să îți amenajezi magazinul, important este să oferi clienților tăi o experiență de cumpărături unică, în fiecare zi.

Sursa foto: Philips

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri