O campanie naţională de economisire a energiei îi îndeamnă pe finlandezi să scadă cu 1 grad Celsius temperatura obişnuită de încălzire a locuinţelor lor în iarna viitoare şi să îşi reducă timpul petrecut la duş şi la saună, informează AFP, citat de Agerpres.

Această campanie, intitulată "Cu un grad mai puţin", urmează să fie lansată pe 10 octombrie, a declarat Kati Laakso, purtătoare de cuvânt a Moriva, agenţia de stat finlandeză pentru promovarea energiei durabile.

Campania a fost concepută în contextul în care invadarea Ucrainei de către Rusia, furnizor major de gaze naturale în Europa, a provocat o criză energetică de mare amploare.

Finlandezii vor fi îndemnaţi nu doar să scadă cu 1 grad Celsius temperatura obişnuită de încălzire a locuinţelor lor şi să facă mai puţine duşuri, ci şi să petreacă mai puţin timp în saunele lor.

Finlanda are aproximativ 3 milioane de saune

Băile cu abur reprezintă o adevărată instituţie în Finlanda, unde există aproximativ 3 milioane de saune la o populaţie de 5,5 milioane de locuitori. Finlandezii obişnuiesc să facă astfel de băi cu abur complet goi şi în grupuri de mai multe persoane la o temperatură de aproximativ 85 de grade Celsius.

Finlandezii vor fi de asemenea îndemnaţi prin noua campanie să nu îşi mai încălzească garajele şi să utilizeze cât mai puţin posibil obiectele conectate la internet.

"Sunt doar câteva posibilităţi. Sperăm că oamenii vor înţelege că ne aşteaptă o iarnă dificilă şi că vor implementa din proprie voinţă aceste sfaturi", a subliniat Kati Laakso.

Este pentru prima dată când o campanie naţională de economisire a energie urmează să fie lansată în Finlanda după criza petrolului din anii 1970.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri