România produce anual între 4 și 4,5 milioane de hectolitri de vin, cantitate ce poziţionează piaţa autohtonă în topul celor mai mari 15 producători din lume, conform datelor de la Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului. De pildă, în 2021, România a fost al 13-lea cel mai mare producător de vin din lume.

Cu toate acestea, în ceea ce privește exportul, piața locală este aproape invizibilă, nu de puține ori străinii fiind surprinși să afle că România este unul dintre marii producători de vin ai lumii. Carrefour România, companie care în 2019 a lansat programul „Deschidem Vinul Românesc”, vrea să schimbe această paradigmă și să ducă vinurile românești pe masa francezilor sau italienilor.

“Am reușit să convingem board-ul Carrefour să introducem o selecție de vinuri românești în toate țările în care avem magazine. Astfel, anul viitor vom avea vinuri românești pe rafturile Carrefour din țări precum Franța, Italia, Spania sau Belgia. Prima țară în care am intrat este Polonia, iar feedback-ul este unul pozitiv”, declară Mircea Niculescu (foto), Senior Wine Buyer la Carrefour România.

Mircea Nicolescu Carrefour

În opinia reprezentantului Carrefour, este foarte importantă o selecție corectă a vinurilor care vor fi pe rafturile magazinelor din afară, luând în calcul obiceiurile de consum din fiecare țară în parte.

“Da, pot spune cu toată convingerea că putem vinde vinuri românești francezilor, însă este foarte important cu ce vinuri mergem acolo sau în celelalte țări în care vom intra”, explică reprezentantul retailerului francez.

Cu ce vinuri merg românii la “luptă”

Polonia este prima țară în care vinurile românești au pătruns în magazinele Carrefour, însă aici selecția a fost destul de ușor de realizat deoarece piața poloneză este similară cu cea autohntonă – nu este o piață cu tradiție, iar consumatorii preferă vinurile accesibile și corecte, nu pe cele foarte scumpe. Așadar, pentru început, consumatorii polonezi vor găsi în magazine vinul Geneza, de la Caii de la Letea, un vin mai ușor de înțeles și de acceptat de către consumatorii mai puțin experimentați.

Dar pentru piețe cu tradiție în vin, precum Italia sau Franța, strategia Carrefour este una total diferită.

“În țări precum Franța și Italia, țări cu o tradiție îndelungată în vinuri, ne vom orienta spre sortimente de vinuri medii și superioare. Cele câteva sortimente de fetească neagră pe care le avem în portofoliu sunt cele care vor duce greul în aceste țări”, mai afirmă reprezentantul Careefour.

O primă variantă cu care România, prin intermediul magazinelor Carrefour, ar putea cuceri Europa ar fi Etika Fetească Neagră, Domeniile Săhăteni-Aurelia Vișinescu, un vin sec de Dealu Mare.

Un alt sortiment românesc care ar putea avea succes în țări precum Franța sau Italia este vinul organic Ecou, un Merlot, de la Domeniul Bogdan.

Mysterium de la Jidvei este o altă colecție de vinuri cupaj exclusiviste care ar putea intra ușor pe piața europeană, în opinia reprezentanților Carrefour.

Vinurile de la Davino, prin colecțiile Brumar și Augustin, reprezintă o altă opțiune pe care cei de la Carrefour o au în minte atunci când vin vorba de a-i convinge pe străini că vinurile românești pot ține capul sus în orice țară din lume. Nu în ultimul rând, Feteasca Regală de la Villa Vinea, un vin alb sec din zona Tărnavelor, este un sortiment care ar putea pune România pe harta internațională a vinului.

14 crame românești au fost prezentate la Festivalul Milano Wine Week

Dar înainte de a așeza vinurile pe rafturile magazinelor din Italia, Carrefour România a participat, cu programul „Deschidem Vinul Românesc", la Milano Wine Week, unul dintre cele mai mari evenimente internaționale dedicate vinului. Paisprezece crame românești, parte a programului Carrefour, au prezentat la Milano selecții clasice premium, dar și soiuri mai puțin cunoscute ale viticulturii românești, precum Crâmpoșia, Negru de Drăgășani, Șarba, Tămâioasa Românească, Feteasca Regală sau Cadarca, marcând și o premieră pentru piața italiană, aceste vinuri fiind introduse pentru prima dată în Italia.

Pe 9 octombrie, România a beneficiat de o zi exclusivă în cadrul Milano Wine Week, la Palazzo Bovara, aducând vinurile românești în centrul atenției internaționale. Marinela Ardelean (foto), critic de vin, arbitru la concursuri internaționale și ambasadorul de vinuri al programului „Deschidem Vinul Românesc”, și Mircea Niculescu, Senior Wine Buyer la Carrefour România, au susținut prezentări de tip Masterclass, în care cunoscători, experți internaționali și invitați speciali au avut ocazia să deguste și să analizeze profesionist vinurile românești.

Marinela Ardelean Vin

Cele 14 crame partenere Carrefour prezente la Milano au fost: Via Viticola, Domeniile Prince Matei, Jidvei, Domeniul Bogdan, The Iconic Estate – Alexandrion Group, Avincis, Villa Vinea, Cotnari, Crama Rotenberg, Davino, Domeniile Săhăteni – Aurelia Vișinescu, Crama Gîrboiu, Gramofon Wine și Domeniile Tohani.

„Prezența lor la Milano Wine Week face parte dintr-o strategie susținută care valorifică specificul strugurilor și vinurilor din țara noastră și arată că vinul nostru românesc se poate transforma într-un brand național. Această acțiune comună de la Milano va avea cu siguranță efecte benefice asupra întregii industrii vinicole din România. Susținem cramele locale să acceseze piețele internaționale și avem inițiative în acest sens", declară Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer Carrefour România.

„Deschidem Vinul Românesc”, programul Carrefour inițiat în 2019, are misiunea de a sprijini industria vinului românesc și de a pune România pe harta internațională a vinului, cu o selecție de peste 200 de etichete, dintre care unele sunt vândute exclusiv în Carrefour la nivel național. În 2021, Carrefour a promovat vinul românesc la New York cu ocazia Zilei Naționale.

Sursa foto: Carrefour

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri