Pe cât de dezirabilă este pentru consumatori piața de produse alimentare dulci din România, și în special București, aceasta înregistrează o competiție acerbă, fie că este vorba despre simple prăjituri sau torturi sofisiticate și personalizate pe gustul clienților. O companie care a reușit să facă însă performanță în acest domeniu este Lara Sweets, care în numai câțiva ani a ajuns în top 5 vânzări pe București.

Rețeta succesului poate fi însă și faptul că este condusă de Laura Ciuhu, o antreprenoare cu experiență, care a înființat prima sa companie, o firmă de evidență contabilă și audit financiar, încă din anul 2007.

Aceasta a povestit faptul că a avut avanatajul de a fi director economic la o companie încă dinainte de anul 2007, astfel că știa destul de bine ce se întâmplă în acest domeniu.

Mai mult, fiind o persoană cu inițiativă, un lucru care a contat foarte mult a fost acela că a început să lucreze încă din primul an de facultate.

16 ani mai târziu, Laura Ciuhu deține un grup de firme în domenii diferite, una în domeniul proiectelor dedicate energiei regenerabile, una centrată pe consultanță fiscală și resurse umane, una ce activează în domeniul reparațiilor de instalații electrice și a modernizării și automatizări de tablouri electrice, una în domeniul tricotajelor și, proiectul de suflet, cofetăria Lara Sweets.

200 kilograme de torturi și prăjituri pe zi

Cofetăriei Lara Sweets i-a pus bazele în 2018 accesând o linie de finanțare prin programul Startup Nation, antreprenoarea explicând faptul că la început a fost o joacă, astfel că nu își imagina că poate ajunge unde este astăzi, respectiv în top 5 vânzări pe București.

Astăzi, compania are o capacitate de producție de aproximativ 200 de kilograme de torturi și prăjituri pe zi, Laura Ciuhu explicând însă că nu tot timpul se și vinde această cantitate, dar compensează prin faptul că toate serviciile sunt acoperite, în sensul în care Lara Sweets organizează inclusiv mese festive, fiind, spune antreprenoarea, numărul 1 în ce privește decorul torturilor festive.

Cât privește investiția inițială, Laura Ciuhu afirmă că a fost de 150.000 de euro, iar la numai patru ani distanță, în 2022, cofetăria Lara Sweets a avut o cifră de afaceri de 800.000 de euro.

De asemenea, antreprenoarea spune că a investit foarte mult în zona de online, dar nu îi pare rău de acest lucru, mai ales că acum începe să își arate roadele.

Cât despre pandemie, aceasta spune că pentru ea a fost ca și cum nici nu ar fi existat, reprezentând, dimpotrivă, o oportunitate de care a beneficiat din plin, din moment ce proiectul era oricum setat pe ideea de a face livrări online.

Nu face prăjituri, dar a creat o afacere de profil

Laura Ciuhu a dat detalii și despre echipa care creează dulciurile, explicând că există 5 cake designeri care sunt foarte pricepuți în realizarea conceptului dulciurilor. Astfel, echipa le spune tuturor clienților că sunt unici, rugându-i să își personalizeze produsele oricât de mult, din moment ce compania este deschisă la a încerca mereu altceva.

Eu nu știu, spre rușinea mea, să fac nicio prăjitură, dar îmi place în fiecare zi să mănânc ceva dulce și să zic, aoleu, nu m-am îngrășat degeaba astăzi.

Laura Ciuhu, fondatoare Lara Sweets

Fondatoarea Lara Sweets a împărtășit de asemenea și filozofia sa de business, spunând că nu se poate să nu reușești mai devreme sau mai târziu dacă ești un om corect și dacă produci bunuri sau livrezi servicii de calitate.

Mai mult, explică Laura Ciuhu, în general astfel de businessuri ajung destul de repede în vârf în momentul în care în spate este cineva priceput în zona de cofetărie, un cofetar renumit, sau o echipă de cofetari care se asociază să dezvolte un astfel de business, dar în cazul Lara Sweets a fost, inițial, doar ideea fondurilor care pot fi accesate în acest scop.

Antreprenoarea explică însă că nu a fost deloc ușor, existând și momente în care s-a întrebat de ce a ajuns tocmai ea în această situație, dar a remontat-o încrederea că proiectul a ales-o pe ea și nu invers.

De asemenea, mai spune Laura Ciuhu, ideea acestui proiect, atunci când s-a decis să-l pună pe picioare, a fost aceea de a crea un brand care să rămână generații de acum înainte și să nu dispară odată cu dispariția sa fizică.

Cofetăria care se implică puternic în CSR

Nu în ultimul rând, trebuie spus că Lara Sweets are și o puternică componentă umanitară, compania desfășurând campanii din momentul când a început războiul din Ucraina.

Astfel, atunci când refugiații au început să sosească în România, antreprenoarea afirmă că a dorit "să le aducă un zâmbet în timp ce mânâncă o prăjitură bună".

Totodată, Laura Ciuhu spune că firma sponsorizează și evenimente caritabile și are în buget o astfel de sumă dedicată componentei CSR a companiei.

Cei care vor să cumpere dulciuri produse de Lara Sweets altfel decât prin comandă online, vor fi însă un pic dezamăgiți, cel puțin pentru moment unicul punct de desfacere al companiei fiind în Șoseaua Alexandriei (în apropiera cora Rahova, n.r.), unde se află laboratorul.

Sursa foto: Lara Sweets

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri