Începutul lunii martie este sinonim cu mărțișoarele. Cu mic, cu mare, bărbații români merg să târguiască accesorii de acest tip pentru femeile iubite, deși e drept că mulți dintre ei pe ultima sută de metri. În momentul în care se trezesc față în față cu artizanii - unii dintre aceștia pregătindu-se cu mult timp înainte de acest moment - realizează însă că nu știu exact ce să cumpere. Ce e mai drăguț? Ce e cu adevărat unic? Merită mărțișoarele respective banii pe care îi cer creatorii lor? Întrebări multe, răspunsuri puține. Atât de puține încât unii bărbați cumpără pur și simplu primul mărțișor care le pică în mână și consideră misiunea încheiată.

Mihaela Iacob, creatoare de pălării și accesorii purtabile, care a început activitatea în urmă cu 15 ani, vede însă o diferență în activitatea artizanilor de mărțișoare față de anii trecuți.

Și nu i-a fost greu să tragă această concluzie, din moment ce este prezentă cu standul propriu de vânzare de mărțișoare în cadrul evenimentului "Mărțișor și tradiție", care se desfășoară la Pallas Iași până pe data de 1 martie.

Eu până la pandemie frecventam cam fiecare târg din martie. De la pandemie nu am mai fost, ăsta este primul, dar am observat o diferență. Lumea parcă nu mai este așa deschisă pentru a cumpăra mărțișoare. Poate sunt și mai sceptici din punct de vedere financiar, poate nici tradiția nu se mai continuă.

Mihaela Iacob, creatoare accesorii

Cât despre mărțișoarele pe care le creează, aceasta folosește o temă florală, din care rezultă copii ale florilor naturale, pe care clienții le pot cumpăra și purta apoi pe principiul broșelor.

Mihaela Iacob spune că prețurile acestora pornesc de la 10-15-20 de lei, iar în funcție de aranjamentul pe care îl face, pot ajunge și la 500 de lei.

Pentru moment, comenzile online se pot face doar prin comenzi directe din paginile de Facebook și Instagram Atelier Mihaela Iacob, dar antreprenoarea spune că în viitor intenționează să migreze spre online, în acest sens lucrând și la un magazin online propriu.

Aceasta își amintește de asemenea și felul în care a evoluat de-a lungul celor 15 ani de activitate, spunând că a lucrat inițial pe partea de design, în colaborare cu case de modă și firme de decorațiuni interioare, dar, simțind că are idei pe care vrea să le pună ea însăși în aplicare, și-a creat "ușor-ușor" brandul propriu.

Mihaela Iacob recunoaște de altfel că multora le este mai cunoscută drept creatoare de pălării sub numele Mella's Hat, dar, pe lângă această activitate, face și design de accesorii, motiv pentru care în această perioadă s-a pliat pe tema mărțișorului.

Eu, prin ceea ce fac, având și o comunitate, le transmit femeilor să-și iasă puțin din rolul acela de roboțel - servici, casă, piață, copil - și să-și aducă aminte că sunt și femei pe lângă atribuțiunile aferente. Online suntem vreo 500 de femei în această comunitate.

Mihaela Iacob, creatoare accesorii

De asemenea, creatoarea afirmă de asemenea că este loc de mai bine în ce privește felul în care este privită femeia în România.

De la data de 1 martie și până la 31 martie, Atelier Mihaela Iacob va fi prezent în cadrul evenimentului Eclectic art, ce va avea loc în clădirea universității Petre Andrei din Iași.

Sursa foto: Mihaela Iacob

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri