Gențile de designer și alte produse din piele, bijuteriile de lux, ceasurile și îmbrăcămintea de lux conduc creșterile din industria luxului după pandemie. Materialele de calitate superioară, măiestria și mult apreciatele linii estetice continuă să readucă clienții în magazine, deoarece articolele de lux, cu formele lor ușor de recunoscut sau însemnele mărcii conferă unicitate și statut. Anul trecut, vânzările din industria luxului au depășit nivelul de dinaintea pandemiei, în ciuda multiplelor crize cu care s-au confruntat economiile lumii.

Un studiu recent a arătat că jumătate dintre cumpărătorii produselor de lux sunt dispuși să considere că luxul accesibil este un lux veritabil și să nu folosească prețul ridicat ca indicator al luxului adevărat, în timp ce cealaltă jumătate nu consideră că luxul accesibil este un lux real. Din acest ultim grup, cumpărătorii chinezi de produse de lux sunt cei mai predispuși să declare că luxul înseamnă produse scumpe. Faptul că își pot permite prețurile ridicate ale bunurilor de lux este un indicator al valorii și succesului lor personal. În 2022, cea mai mare piață pentru bunurile de lux de uz personal a fost SUA (98 de miliarde de euro cifră de afaceri), cu principalul oraș New York. Ea este urmată de China continentală (59 de miliarde de euro) cu Beijing. La mare distanță se află Japonia (Tokyo), Italia (Milano), Coreea de Sud (Seul) și Franța (Paris), în intervalul 24-20 de miliarde de euro.

În 2022, cumpărătorii nu s-au temut de etichetele de preț de mii de dolari ale hainelor și genților de designer și ale celorlalte obiecte de lux, împingând piața către vânzări record și o creștere de 22% de la an la an. Piața bunurilor de lux de uz personal este inima întregii industrii a luxului.

Bijuteriile și ceasurile de lux, marochinăria și îmbrăcămintea conduc revenirea după pandemie. Modelele iconice și noile produse în vogă au fost cele mai dorite articole, potrivit Bain & Co. Semnele de marcă ușor de recunoscut (fie că este vorba de o anumită formă, o piesă de metal specifică, un material sau o monogramă) au rămas populare. Produsele mici din piele au câștigat și mai mult teren. În ceea ce privește cumpărătorii, este mai probabil ca femeile să viziteze magazinele de lux online decât bărbații. Ambele sexe sunt cel mai bine reprezentate în grupa de vârstă 25-34 de ani - 10,5% din totalul vizitatorilor magazinelor sunt femei, iar 9,8% sunt bărbați din această grupă de vârstă, arată un studiu de piață.

Vânzările de produse de beauty au atins 69 de miliarde de euro, produsele de machiaj și parfumurile fiind cele care au condus creșterea. Se estimează că vânzările de bijuterii în 2022 au crescut cu 23%-25% față de anul precedent. Brandurile au investit masiv (și cu succes) pentru a susține cererea, potrivit Bain. Bijuteriile "Uber-luxury" au înregistrat performanțe superioare la nivel global, la fel ca și piesele și liniile iconice. Ceasurile au evoluat de la o categorie pusă la încercare în anii anteriori la noul obiect al dorinței. Vânzările de ceasuri noi au crescut atingând un nivel record de 52 de miliarde de euro, ceea ce reflectă cererea masivă pentru modele de mare valoare și piesele iconice.

Vânzările de încălțăminte de lux au crescut cu 20%-22% față de anul 2021. Pantofii cu toc și pantofii eleganti au revenit la nivelul din 2019, deoarece oamenii participă din nou acum la întâlniri sociale și petreceri. Vânzările brandurilor de lux la încălțăminte casual sunt, de asemenea, în creștere.

Categoria articolelor de îmbrăcăminte a crescut cu 22%-24% în 2022, ajutată de nevoia de reînnoire a garderobei. Creșterile au avut aproape același ritm pentru și pentru femei și pentru bărbați. Trend-ul "Post-streetwear" se profilează ca noul look. Acesta păstrează unele elemente ale îmbrăcămintei de stradă (cum ar fi fluiditatea de gen, nepăsarea față de ocazia pentru care te îmbraci și inspirația bazată pe sport), dar depășește codurile sale vestimentare prin tehnici, materiale și funcții noi și îmbunătățite.

Într-un top al celor mai populare branduri de lux în 2023, Gucci, aparținând grupului Kering, a fost nominalizat pe primul loc, fiind iubit atât de femei, cât și de bărbați. Acesta este urmat de Dior aparținând grupului LVMH, Chanel, Louis Vuitton- LVMH și Hermes..

În Europa, industria își revine, datorită unei cereri locale puternice, ajutată într-o mai mică măsură de turism. La nivel mondial, magazinele monobrand au fost impulsionate de dorința clienților de a reveni la cumpărăturile în persoană. Vânzările online au crescut cu 20% din 2021 până în 2022, ajungând la o valoare estimată de 75 de miliarde de euro. Cota de piață a canalului online a rămas apropiată de cea din 2021. Analiștii consideră că perspectivele de creștere continuă, China fiind bine poziționată pentru a-și recăpăta poziția dominantă după încheierea politicii Zero Covid. Până în 2030, se preconizează că industria va avea rate de creștere anuale de 5 până la 7%, spune Bain & Co.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri