Fie că ai câteva zile libere, fie că ești un cititor avid și te bucuri zilnic de momente în care pui pauză grijilor și problemelor tale, poate părea dificil să găsești cea mai bună carte de citit.

Statisticile arată că, la nivel mondial, se publică cel puțin 400 000 de cărți pe zi, în timp ce nici cel mai înfocat cititor nu poate ajunge măcar la 1% din acest număr până la sfârșitul vieții sale.

Tocmai de aceea, cel mai important este să nu-ți pierzi vremea cu lecturi care să nu-ți placă și să te concentrezi asupra celor mai interesante opțiuni pe care le întâlnești. Însă, atunci când gama volumelor dintre care poți alege este mai ridicată decât a oricărui alt tip de produs existent, alegerile sunt mult mai dificile decât ar putea părea la o primă vedere.

Recomandările prietenilor sau ale unor booktuberi și scriitori apreciați, care sunt activi pe rețelele sociale, nu sunt nici ele întotdeauna cele mai potrivite. Uite, așadar, câțiva pași orientativi pe care să-i urmezi ca să te asiguri că vei avea parte de o lectură cât mai plăcută:

1. Stabilește motivul pentru care citești.

Este de la sine înțeles că din fiecare carte pe care o citești înveți câte ceva, însă trebuie să te gândești încă de la bun început dacă vrei să parcurgi o lectură care să te relaxeze sau una care să te ajute să dobândești cunoștințe aplicabile. Cu alte cuvinte: ficțiune sau nonficțiune? Sau poate vrei un text memorialistic, scris într-o notă literară?

2. Găsește-ți genul literar și domeniul preferat.

Acum că știi cam ce ai vrea să obții de la cartea de citit pe care o cauți, trebuie să te oprești la un anumit gen literar, dacă este vorba de o operă de ficțiune. În acest caz, poți alege proză scurtă, nuvele, romane sau chiar poezie.

Când vine vorba de nonficțiune, trebuie să te hotărăști ce domeniu prezintă interes mai mare pentru tine. Poate fi vorba de domeniul financiar sau de cel al dezvoltării personale. Sau poți opta pentru autobiografii.

3. Caută cele mai populare cărți din fiecare categorie de cărți de citit.

Nu este vorba doar despre cele mai recente apariții, pe care le vezi peste tot, ci mai ales de cărțile care au ajuns în fruntea oricărei liste de lectură de-a lungul timpului. Este vorba despre romane precum cele ale lui John Steinback („Fructele mâniei”, „Șoareci și oameni”) sau ale lui Gabriel Garcia Marquez („Un veac de singurătate” sau „Dragostea în vremea holerei”).

Aceste cărți fac parte din capodoperele literaturii universale, pe care ar trebui să le parcurgă cât mai mulți oameni, iar faptul că se află în topul listelor de „must read” la atâta timp de la apariția lor, certifică o calitate superioară a operelor.

4. Parcurge câteva paragrafe din cărțile de citit pe care vrei să le cumperi.

Indiferent de sfaturile pe care le primești, indiferent de cât de atrăgător pare subiectul exploatat, nu poți ști dacă volumul pe care l-ai ales o să-ți placă sau nu până nu vei face cunoștință cu scriitura autorului.

Trebuie doar să cauți câteva paragrafe din cartea respectivă și să le parcurgi. Acest lucru nu este complicat, deoarece chiar dacă nu te afli într-o librărie, atunci când vrei să cumperi cărți de citit online, găsești și câteva pagini pe care le poate lectura oricine. Este vorba de o practică realizată tocmai din nevoia cititorilor de a interacționa cu produsul înainte de a-l cumpăra.

Poate că nu o să respecți pașii de mai sus și o să alegi următoarea lectură doar pentru că volumul are o copertă care te-a intrigat. Sau doar pentru că ai auzit pe cineva povestind despre ea. Nu-ți face griji. Important este ca lectura să fie ce trebuie. Iar în cazul în care ți se pare că nu poți să rezonezi cu cartea, atunci ține minte că poți renunța la ea fără să te simți vinovat. Până la urmă, se publică 400.000 de cărți pe zi, nu?

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri