La inceput a fost doar Black Card, un card de credit destinat exclusiv cumparatorilor de elita. Acum, exista o intreaga paleta de carduri exclusiviste cu limite de credit ce insumeaza sume exorbitante, servicii oferite de diferite cluburi selecte, dar si multe alte beneficii.
Black Card a devenit un simbol al celor mai instariti oameni de afaceri. Nu numai ca ofera accesul la o serie de privilegii exclusive, dar si da bine foarte bine atunci cand il scoti din portofel. Mai mult, amestecul de plastic si titan din care este fabricat scoate un clinchet sfidator atunci cand este trecut prin casa de marcat. Numai rostirea numelui de American Express Centurion Card, cunoscut drept “cardul negru”, ofera, celui care-l detine, un statut atat de distins, incat nici nu se pune problema sa fie comparat cu ceilalti detinatori de carduri obisnuite.

Acum, este un adevarat aflux de noi carduri elitiste, care ofera propriile lor privilegii si servicii in incercarea de a-si adjudeca o parte din cota de piata a “cardului negru”. Afluxul cuprinde piata de profil cu o viteza ametitoare si se adreseaza publicului consumator care formeaza clientela marilor retaileri.

In prezent, specialistii financiari estimeaza ca exista peste 17.000 de “carduri negre” in circulatie, desi inca nu exista date exacte in acest sens. Majoritatea consumatorilor cu cu un venit anual de cel putin 200.000 de dolari considera ca Black Card este cel mai prestigios card de credit, potrivit unui sondaj realizat recent de Luxury Institute din New York. Cei care doresc sa intre in posesia unui astfel de card, trebuie sa indeplineasca anumite conditii de eligibilitate, printre care platirea unei taxe initiale de 5.000 de dolari si a alteia anuale de 2.500.

Pe de alta parte, desi costurile “cardului negru” sunt destul de piperate, privilegiile pe care le ofera sunt cel putin la fel de impresionante. La urma urmelor, daca tot ai de gand sa cheltuiesti atat de mult, probabil ca vei avea nevoie de ajutor. Detinatorii unui astfel de card beneficiaza, fiecare, de servicii care ii ajuta sa faca rezervari, sa puna la punct anumite evenimente sau sa gaseasca cele mai bune locuri la concerte. Mai mult, serviciile private de cumparaturi inlesnesc accesul la creatiile vestimentare exclusive ale celor mai luxoase case de moda.

Un singur telefon la celebra casa de licitatii Tiffany il asigura pe detinatorul “cardului negru” ca va fi preluat de un asistent personal care-l va intampina cu o sticla de sampanie si-l va conduce spre cele mai secrete camere ale camerei cu seifuri. Pasionatii de sport primesc, de asemenea, invitatii sa cunoasca vedetele din domeniu si chiar sa-si incerce fortele cu ele, jucand, de exemplu, golf cu Tiger Woods.

Dorintele detinatorului de Black Card sunt sfinte si indeplinite de indata. De pilda, un astfel de consumator a cerut ca un Bentley sa fie modificat astfel incat sa poata fi folosit de copilul sau de 5 ani si sa se asorteze cu propriul sau autoturism, de aceeasi marca. Cei mai multi dintre ei, insa, se multumesc doar cu statutul privilegiat pe care il acorda aceasta mina de aur din plastic si titan.

Rivalii de temut ai lui Black Card

In luna iunie, Banca of America a introdus APR Accolades, un card care propune servicii similare cu cele ale “cardului negru”. Limita creditului este de 500.000 de dolari, iar taxa anuala de doar 295 de dolari, returnata in cazul consumatorilor-vedeta. Cardurile Accolades ofera reduceri de preturi la sejururi de lux, accesul la cele mai elitiste cluburi si intalniri cu vedete precum Michael Jordan.

La inceputul acestui an, Citigroup a lansat cardul Chairman American Express, destinat celei mai prospere clientele ale sale, care asigura, pe langa deja banalele reduceri de preturi la bilete de vacanta, si rezervari de curse aeriene private, asistenta medicala 24 de ore pe zi, pentru o taxa anuala de 500 dolari.

Cu toate acestea, cel mai important rival al “cardului negru” ramane asa-numitul “card alb” de la Visa, ce poate fi obtinut doar printr-o invitatie sau nominalizare din partea unui detinator. Dupa ce platesti taxa anuala de 1.500 de dolari, vei avea parte de diferite reduceri de preturi la curse private cu avionul sau la produsele de lux si la asigurari de sanatate in caz de accidente de pana la un milion de dolari.

In prezent, bancile din Romania detin in portofoliu cardurile exclusiviste Visa si MasterCard Gold, ale caror avantaje cuprind reduceri la calatoriile cu avionul, la cazari in hoteluri de lux si la restaurante scumpe. Cel care doreste sa detina un astfel de card trebuie sa aiba un venit minim de 1.500 de euro pe luna si nu trebuie sa fie dator la nicio banca. Dobanzile unui astfel de card ajung si la 35%, in conditiile in care aceasta nu scade sub nivelul de 30% pentru extragerea de numerar.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri