In acest context, anul 2009 a fost unul de stagnare a afacerilor la nivelul din 2008, dupa cresteri anuale de 30% pana la 50% in ultimii trei ani de activitate. Acum cresterea s-a oprit pe ansamblul diviziei de produse profesionale, chiar daca cererea pentru unele categorii de produse a crescut - printre acestea se numara vopseaua de par, cu o crestere de 10% si tratamentele intensive de ingrijire a parului, cu un avans de 5%.
“Apa s-a retras si interesant este ce urmeaza. Se poate sa fie o simpla maree sau poate fi un tzunami social si economic. Cert este ca va fi o schimbare radicala in ceea ce priveste consumul si relatia companie-client”, declara Jean Clauteaux.
Cu toate acestea, lui Clauteaux nu-i place sa vorbeasca de criza si vede situatia economica actuala ca pe o schimbare in educatia, un context care, pentru consumatorul de rand, se traduce printr-o schimbare de atitudine fata de consum. Asadar, consumatorul nu mai alearga dupa discout, iar acest concept nu va reprezenta noua dinamica a economiei.
“Discount-ul inseamna devalorizare, iar azi consumatorul cauta un raport bun calitate-pret. In acest context, relatia cu variabila <timp> devine tot mai importanta pentru o companie”, explica Clauteux.
El crede, de asemenea, ca aceasta abordare se aplica in toate domeniile, de la cel auto – clientul vrea ca o masina pe care o cumpara sa fie actuala si peste zece ani – pana la industria mobilei, unde tendinta este de a investi mai mult, pentru a se economisi pe termen lung.
“In domeniul frumusetii e la fel. Daca am cumparat o crema la varsta de 25 de ani, peste zece ani vreau sa adaug ceva la aceasta crema, vreau doar sa personalizez si sa adapez relatia cu brand-ul pe care il folosesc”.
Managerul diviziei de produse profesionale de la L`Oreal considera ca evolutia crizei va lua forma de “L”, iar provocarea consta acum in identificarea momentului in care se ajunge la linia orizontala din L, dupa care va urma o perioada foarte lunga de reorganizare economica, sociala si educationala, in care “business as usual” va fi sinonimul dezastrului.
“Anul 2010 va fi unul de consolidare a principiilor, chiar daca ramanem la nivelul din 2009 sau ajungem chiar la scaderi ale cifrei de afaceri fata de 2009. E vorba de reorganizare si performanta, care in contextul economic prin care trecem se refera la calitate si nu la cantitate”, conchide Jean Clauteaux.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: