Record pe piata licitatiilor de arta

Licitatia de Iarna, organizata de Casa Artmark in sistem duplex Sibiu-Bucuresti, a inregistrat o suma record la vanzari: 1.289.400 de euro, cea mai mare suma obtinuta de o licitatie de arta pe piata romaneasca. De asemenea, licitatia a adus mai multe noi recorduri de autor, printre care cel mai important a fost stabilit pentru Nicolae Grigorescu, odata cu adjudecarea operei „Pastorita”, la valoarea de 175.000 euro, pret care situeaza vanzarea pe primul loc in topul tranzactiilor cu arta din Romania.

In doua sali de licitatie arhipline, una in Bucuresti, cealalta in Sibiu, in care s-a licitat intens si prin telefon, s-au adjudecat peste 90% dintre loturile oferite, totalul fiind cel mai mare realizat de o licitatie de arta din Romania.

Punctul de maxim interes al licitatiei de ieri seara a fost adjudecarea lotului 43, pictura „Pastorita” (ulei pe lemn, 24,5x45 cm) de Nicolae Grigorescu, la o valoare ce depaseste intervalul estimativ, stabilit intre 60.000 si 80.000 de euro, dupa ce cinci participanti - doi din sala din Bucuresti, doi care au licitat prin telefon si o oferta scrisa, au concurat timp de mai bine de 5 minute.

Ciocanul a fost batut la pragul de 175.000 de euro, dupa ce pe parcursul ultimilor sapte pasi au ramas in competitie doar doi concurenti, adjudecatorul fiind un participant din sala de la Marriott. Prin tematica inspirata de lumea satului romanesc, pictura reia unul dintre subiectele cele mai indragite de artist si totodata cele care au ramas emblematice pentru creatia sa. Recordul anterior pentru opera lui Nicolae Grigorescu a fost atins in Licitatia de Impresionism si Postimpresionism Romanesc din 30 septembrie 2010, cand pictura „Car cu boi” a fost adjudecata pentru suma de 155.000 de euro.

O alta vanzare remarcabila a licitatiei aniversare a fost cea a operei „Noapte la Stefanesti” de Ion Tuculescu, adjudecata la valoarea de 100.000 de euro, suma prin care se stabileste un nou record de autor pentru creatia artistului.

Panza „Dupa razboaie (Renastere)” de acelasi autor, din etapa de trecere catre perioada abstract-simbolica, a obtinut si ea o suma remarcabila, 72.500 de euro, semn imbucurator al intelegerii si pretuirii operei lui Tuculescu, unul dintre cei mai originali creatori ai artei romanesti, perfect sincronizat cu miscarile artei europene.

Intre celelalte vedete ale licitatiei, „Case la Chioggia” de Gheorghe Petrascu, provenind din colectia Zambaccian, s-a adjudecat la valoarea de 50.000 de euro; o alta marina din laguna venetiana, „Chioggia” de Nicolae Darascu, a obtinut 40.000 de euro, in timp de „Vedere catre port” de acelasi artist, a fost vanduta pentru 30.000 de euro. „Compozitie cu motive romanesti” de Ion Theodorescu Sion, o piesa relevanta pentru colectia oricarui muzeu de arta, a fost cumparata pentru 38.000 de euro.

Licitatia de Iarna 2010 in cifre:

Totalul vanzarilor: 1.289.400 de euro
Rata de adjudecare: 90,8 % din numarul loturilor
Numarul de loturi oferite: 98
Loturi adjudecate: 89
Numar de vizionari TV Artmark in timpul licitatiei: 989

Cele mai ridicate valori atinse:

1. Nicolae Grigorescu, „Pastorita”, 175.000 de euro
2. Ion Tuculescu, „Noapte la Stefanesti”, 100.000 de euro
3. Ion Tuculescu, „Dupa razboaie (Renastere)”, 72.500 de euro

Cele mai semnificative recorduri de autor:

1. Nicolae Grigorescu, „Pastorita”, 175.000 de euro
2. Ion Theodorescu-Sion, „Compozitie cu motive romanesti”, 38.000 de euro
3. Ion Tuculescu, „Noapte la Stefanesti”, 100.000 de euro

Citeste si articolul Investitie sau pasiune: Ce oameni din business cumpara arta in Romania?

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri