Performantele unui manager sunt adesea oglinda unei echipe puternice de colaboratori. Asta ne-a fost confirmat si de Sorin Diaconu, director de productie in cadrul fabricii YKK Romania. Drumul de la ingineria mecanica, studiata la Universitatea Politehnica din Bucuresti, la coordonarea activitatii unei fabrici a fost presarat de momente de acumulare de experienta.

Dupa absolvirea facultatii in 1988, potrivit modului de organizare a societatii in acea perioada, a fost repartizat intr-o mare uzina (10.000 angajati) cu traditie in productia de utilaj petrolier.

"Ca stagiar a fost dificil sa ma acomodez cu stilul de comunicare practicat de oamenii din productie, total diferit de ceea ce exista in studentie", a marturisit Sorin Diaconu. Cu timpul, insa, a inceput sa capete experienta, sa inteleaga mai mult si sa realizeze ca, daca iti respecti colegii de echipa si le apreciezi realizarile, atunci poti deveni un bun lider.

Schimbarile au afectat si perspectivele carierei

Anul 1996 a adus o decizie importanta. "Am hotarat ca era timpul pentru o noua provocare si am decis sa parasesc sectorul de stat, pentru cel privat. Am acceptat sa preiau conducerea unei fabrici de ambalaje cu 40 angajati unde am inteles ca pentru a fi un bun conducator trebuie in primul rand sa castigi increderea oamenilor cu care lucrezi.

Acest lucru poate fi realizat doar daca ai niste prioritati clar definite si dovedesti ca esti capabil sa le oferi oamenilor sansa de a avea un viitor mai bun in firma respectiva", sustine Diaconu.

De la utilaj petrolier la fermoare

Nu multi sunt cei care pot spune cu mandrie ca sunt coordonatorii unei fabrici de fermoare. Si desi recunoaste ca initial starneste zambetele celor cu care vorbeste, Sorin Diaconu vorbeste cu mandrie, atat despre munca sa la YKK Romania, cat si despre echipa pe care a reusit sa o formeze. "La sfarsitul lui 2003 mi s-a oferit sansa de a pune in functiune o fabrica ce apartinea unei companii multinationale. Era pentru prima data cand aflam cine este YKK, cu toate ca in copilarie m-am intrebat adesea ce inseamna initialele de pe fermoarele blue jeans pe care mi-i cumparau parintii mei. Initial mi s-a parut putin ciudat ca o companie multinationala poate desfasura un adevarat business din productia de fermoare, dar dupa ce am vizitat cateva fabrici din Europa de Vest mi-am schimbat total optica", ne-a marturisit, zambind, directorul de productie YKK Romania.

Diferentele de mentalitate pot fi depasite

Toata lumea cunoaste diferentele de conceptie care exista intre europeni si asiatici. Dar diferentele nu sunt greu de depasit in momentul in care ambele parti realizeaza scopul comun pe care il au. "Telul meu era sa le demonstrez japonezilor ca si romanii pot realiza lucruri bune. Eu cred ca suntem pe drumul cel bun, dar politica firmei este sa ne imbunatatim activitatea continuu, asa ca nu putem spune ca am realizat intru totul ce ne-am propus, anume sa cream o fabrica care sa asigure produse si servicii la nivelul calitativ din Europa de Vest sau Japonia", spunea Diaconu.

Intre cariera si familie

Munca de coordonare a activitatii unei intregi fabrici de productie aduce cu sine si anumite dezavantaje. "Din pacate, viata de familie se regaseste doar in weekend", marturiseste Sorin Diaconu. "Este momentul in care ma dedic familiei si mai ales fiului meu de 12 ani", a adaugat el. Si daca nu merge la schi, putinul timp liber de care dispune si-l petrece cu prietenii la un teatru sau film.

YKK Group

Infiintata in 1934, in Japonia, ca producator de profile din aluminiu, compania YKK este prezenta acum in toata lumea, prin trei divizii: "Fastening", "Architectural Products" si "Machinery Engineering", cea din urma avand rolul de a produce utilajele necesare desfasurarii activitatii de productie pentru primele doua divizii.
Din anul 1956, compania a inceput sa produca si fermoare cu marca YKK. In prezent, divizia "Fastening" are aproximativ 37.737 de angajati in intreaga lume. Grupul YKK continua sa isi extinda activitatea, dezvoltand afacerea in pietele din peste 68 de tari din intreaga lume, avand un volum total de vanzari de 6 miliarde $, numarand peste 132 companii afiliate.

YKK Romania SRL

In anul 1998, YKK Group deschide reprezentanta in Romania. Trei ani mai tarziu, in anul 2001, ia fiinta YKK Romania SRL cu un capital social de 300.000 $. Totodata se dezvolta depozitul si logistica necesare prezentei pe piata romaneasca.

In 2003, grupul decide sa construiasca fabrica situata la marginea Bucurestiului. Strategia pe termen mediu in regiune a grupului presupune dezvoltarea YKK Romania ca o importanta capacitate de productie, aflata la mijlocul distantei catre piata Uniunii Europene. In prezent, YKK Romania SRL asigura locuri de munca permanente pentru 70 de angajati si aproximativ 10 angajati temporar in functie de anumite proiecte derulate. Intrucat 2005 a fost primul an de productie efectiva, productia fizica realizata a fost doar de 11,3 milioane bucati. Volumul total de vanzari in 2005 a fost de 3,4 mil euro, din care 2,7 mil euro la intern si 0,7 mil euro export. In perioada 2004 - 2005 numarul de clienti activi pe piata locala a crescut de la 350 la 670, YKK Romania realizand in aceasta perioada o cota de piata de 15%.

Segmentul de piata pe care activeaza firma YKK Romania este restrans fata de volumul total al pietei accesoriilor textile din Romania si este in principal format din producatorii cu renume din industria textila, precum Nike, Levis, Adidas, GAP, Puma, Steilmann, Hennes & Mauritz, Hugo Boss, C & A , Levi's. Acest lucru se datoreaza faptului ca produsele realizate de YKK au un nivel ridicat de calitate, respecta in totalitate normele europene si internationale de calitate si siguranta fata de om si fata de mediu. Pentru anul 2007 este planificata extinderea fabricii, prin adaugarea unei noi investitii aproximativ egala cu prima, ceea ce va duce la dublarea capacitatii de productie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Management »



Setari Cookie-uri