Are compania dvs un plan strategic anual? Isi dezvolta compania dvs un plan anual pentru a-si imbunatati strategia, se concentreaza asupra prioritatilor principale si controleaza banii?

Fiecare afacere are nevoie de un plan

Din pacate exista un mit care asociaza planificrea cu inceperea unei afaceri. Acest lucru se intampla foarte des, iar datorita acestui mit, inertiei, stingerii entuziasmului initial si altor motive asociate, multe afaceri pierd oportunitatea de a fi conduse si a se dezvolta mai bine.

Ca si proprietar al unei afaceri mici sau mijlocii, va puteti permite sa nu planificati? Lasati planul anual afacerilor mari si va lasati afacerea sa depinda de reactia la evenimente? Sau va place sa planificati pentru prioritatile dvs si sa va ocupati proactiv de cresterea dvs. Aceasta este o intrebare retorica, dar, desigur, raspunsul este evident.

Il puteti numi plan srtategic, plan anual, numele nu conteaza asa de mult ca managementul lui. In vreme ce aceste lucruri sunt comune in intrepriderile mari, sunt surprinzator de rare in afacerile mici si mijlocii.

Beneficii

1.Ghidati-va cresterea: afacerea dvs va creste sau nu depinzand foarte mult de diferiti factori, incluzand tendintele economice generale, locatia, neviole specifice ale pietei, forta de munca si alte elemente. Afacerile care planifica fac acest lucru pentru a ghida si influenta cresterea lor astfel incat se misca proactiv catre obiective definite, decat doar sa reactioneze la evenimente.

2.Managementul Proiritatilor: strategia inseamna concentrare. Alocati resurse acolo unde sunt cele mai utile. Fortificati-va punctele forte. Dezvoltati-va compania facand lucrurile cele mai im portante, tinand cont de obiectivele dvs pe termen lung.

3.Stabiliti Responsabilitatile: un plan va ofera cadrul in care sa dezvoltati responsabilitatile organizationale.

4.Urmariti progresul: ganditi-va la un plan ca la o modalitate de a va pozitiona afacerea. Fara un plan, cum va puteti da seama daca va indreptati in directia buna sau nu? Cu ce comparati evolutia dvs?

5.Planificati pentru Bani: prioitul nu inseamna bani cash, iar banii cash nu sunt intuitivi. Banii pot fi cheltuiti, profitul nu. Din pacate, afacerile nu iau in calcul asa cum ar trebui planul pentru banii cash desi ar avea mare nevoie de asta. Poate ca nu pare ceva strategic dar este. Banii cash reprezinta de asemenea miezul unui plan de operatiuni cat si al unui plan anual. Indiferent care ar fi planul dvs. trebuie sa planificati si pentru bani cash.

Elemente principale

Indiferent de numele pe care il folositi, plan strategic sau operational sau anual, marea majoritate a acestor planuri includ cateva sau toate din urmatoarele puncte principale:

1.Strategii de Nivel Inalt: strategia inseamna concentrare. Va ghideaza creserea. Strategia stabileste prioritati. Din toate segmentele de piata posibile si din toata gama de servicii si vanzari posibile si activitati de marketing, care sunt proiritatile dvs?
Trategia este o problema de intelegere a cand si cum sa spuneti nu, alegand oportunitatile.

2.Responsabilitati Specifice, Activitati, Termene Limita si Bugete: sunt elemenetele de baza ale planificarii, vitale pentru succesul afacerii.

3.Planul Financiar: unul din cele mai importante castiguri ale unui plan anual este planul financiar, care bineinteles ca se bazeaza pe rulajul banilor cash. O afacere are nevoie sa se asigure ca prioritale pe care le are primesc suma de bani necesara. Cresterea cere bani cash.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Management »



Setari Cookie-uri