Fiecare zi are 24 de ore, dar pentru foarte multi acest timp este prea scurt. Timpul este cea mai utila resursa pe care o aveti la dispozitie daca este utilizata cum trebuie. Timpul trece fara oprire chiar daca il folositi cum trebuie sau nu, tot ce puteti face este sa incercati sa-l folositi cat mai bine. Sunt 8 reguli cheie pentru un management al timpului eficient.
1.Planificati-va timpul dinainte

Fiecare zi de lucru este plina de sarcini care trebuiesc indeplinite. Planificarea timpului este cea mai buna metoda de a inlatura distragerile si a va ajuta sa va duceti treaba pana la capat. Faceti o lista cu sarcinile din timpul zilei si ce aveti de gand sa faceti si bifati-le pe masura ce le indepliniti. Pe masura ce indepliniti fiecare sarcina, va deveni din ce in ce mai clar ce progrese ati facut, pe masura ce cantitatea de "treburi de facut" este redusa. Acest procedeu reduce de asemenea sansele sa uitati ceva din ceea ce aveti de facut.

2.Stabiliti-va tintele si prioritatile


Este usor sa va faceti obiceiul de a indeplini cele mai placute sarcini mai intai, dar activitatile zilei dvs ar trebui sa fie stabilite in functie de prioritatile nevoilor dvs. Importanta si urgenta sarcinilor variaza foarte mult. Subliniati acest lucru incluzand si un sistem de clasificare in lista dvs. Acest fapt va va incuraja sa indepliniti mai intai sarcinile cele mai urgente si sa va faceti timp suficient pentru sarcinile importante.

3. Masurati-va progresul

Este foarte important sa va inregistrati progresele. Ar trebui sa va simtiti incurajati pe masura ce vedeti ca treburile pe care le aveti de facut se imputineaza. Premiati-va atunci cand cea mai neplacuta sarcina a zilei a fost indeplinita, luandu-va o pauza sau dand un telefon. Anumite sarcini sunt de durata si ar trebui sa va masurati progresul si la aceste sarcini.

4. Invatati sa spuneti nu

In fiecare zi suntem confruntati cu sarcini neplanificate care ne fura din timp. Indiferent daca cineva din familie, prieteni, colegi va roaga sa faceti ceva pentru ei, ar trebui sa acceptati doar tinand cont de sarcinile planificate de dvs. Multa lume accepta doar pentru a nu jigni. In final trebuie sa ne bazam pe propria judecata dar ar trebui sa ne asiguram ca acceptam cereri care sunt compatibile cu scopurile noastre. A invata sa refuzati este cea mai buna metoda de a scuti timpul dvs.

5. Delegarea

Delegarea este cea mai eficienta metoda de a economisi timp, permitandu-va sa va ocupati de sarcinile mai importante. Intrebati-va daca poate fi altcineva delegat pentru anumite sarcini sau este nevoie sa le indepliniti chiar dvs. Daca nu aveti pe nimeni sa delegati, luati in considerare si resursele din afara. Acestea pot lua forma, de exemplu, a unui serviciu de contabilitate care sa se ocupe de pastrarea registrelor sau de returnarile de TVA in locul dvs.

6. Folositi tehnologia in avantajul dvs.

Acest lucru se poate face foarte usor, de exemplu folosind mesageria vocala, trimitand mesaje prin e-mail decat sa scrieti scrisori. Tehnologia poate fi folosita intr-o varietate mare de modalitati - platile se poate face automat sau prin operatiuni bancare on-line. Daca nu sunteti o persoana inclinata spre tehnologie, puteti urma sfaturile bancii dvs.

7. Alocati-va timp si pentru dvs.

Este imposibil sa va concentrati ore in sir. Desi vi sa pare ca este nevoie sa va grabiti si sa munciti non-stop pentru a termina tot ce aveti de facut, veti descoperi ca daca va acordati cateva momente sa va relaxati in timpul zilei, sarcinile vor fi indeplinite mai eficient. Nu va grabiti niciodata, acordati-va timpul necesar pentru a indeplini sarcinile in mod corect si veti economisi timp nefiind nevoie sa repetati anumite sarcini.

8. Organizati-va locul de munca


Puteti munci la un birou sau din masina, principiul ramane acelasi: organizarea economiseste timp. Cu cat aveti spatiul de munca mai organizat si lucrurile de care aveti nevoie la indemana, cu atat va eficientizati munca. Aranjati lucrurile de care aveti nevoie sistematic, astfel incat sa stiti mereu unde este un anumit obiect de care aveti nevoie. Un birou organizat va va ajuta ca va faceti o zi eficienta din punct de vedere al muncii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Management »



Setari Cookie-uri