Telefonul poate fi utilizat intr-un mod eficient daca tii cont de cateva reguli de baza. Iata cateva sfaturi testate care iti pot transforma telefonul intr-un instrument care functioneaza la potentialul sau maxim !
1. Ai mereu in vedere scopul cu care telefonezi.

Multi dintre noi vorbesc prea mult la telefon. Clarifica-ti scopul cu care telefonezi inainte de a forma numarul. Daca te ajuta, noteaza-ti pe o foaie scopul convorbirii impreuna cu 3 aspecte principale pe care doresti sa le abordezi in cursul convorbirii. Apoi pune-l in aplicare!

2. Fii atent la persoana pe care o suni.

Cu exceptia momentelor cand dai telefoane formale legate de marketing sau sondaje de opinie, stii cate ceva despre persoana de la celalt capat al firului. Gandeste-te la nevoile celor pe care ii suni. Revizuieste-ti scopul ca atare, inainte de a suna.

3. Incepe cum trebuie !

Comunica scopul convorbirii inca de la inceput si intreaba mereu daca persoana respectiva este disponibila la acel moment. Daca este ocupata stabileste un alt moment pentru a reveni.

4. Utilizeaza nume ori de cate ori este posibil.

Spune-ti numele de fiecare dat cand suni pe cineva. Spune-l pe litere, daca este nevoie. Afla numele celeilalte persoane de la inceput si utilizeaza-l pe tot parcursul conversatiei.

5. Fii atent si constient de tonul pe care il ai.

Pune intrebari deschise care permit un raspuns. Acorda intreaga atentie conversatiei respective nu ceda tentatiei de a face doua sau trei lucruri in acelasi timp asteptandu-te in acelasi timp ca telefonul tau sa-si atinga scopul. Zambeste ! Te ajuta sa ai o voce prietenoasa. Daca esti suparat sau emotionat amana convorbirea pe mai tarziu cu exceptia cazului cand este imperativ sa suni chiar in momentul respectiv.

6. Asculta cu atentie.

Fii atent la primele cuvinte rostite de persoana pe care ai sunat-o. Iti poti da seama de o multime de lucruri dupa primele secunde de convorbire daca asculti cu atentie. Iti poti da seama daca respectiva persoana manca, era in mijlocul unei discutii, lucra in gradina sau era la o petrecere. Hotaraste-te daca vei continua convorbirea sau vei suna mai tarziu in functie de ceea ce auzi in fundal. Este mai bine sa stabilesti o alta convorbire decat sa deranjezi si probabil ca atunci ii vei capta mai bine atentia !

7. Evita sa pornesti afaceri la telefon.

Lasa afacerile importante pentru intalnirile fata in fata. Daca acest lucru nu este posibil treci cu precautie de la introducere la scopul convorbirii. Aminteste-ti ca un telefon care suna deranjeaza de obicei persoana sunata acorda-le timp sa se acomodeze inainte de a aborda vreun subiect important.

8. Evita discutiile in contradictoriu.

Daca ai vesti proaste sau vreo problema dificila pe care vrei sa o rezolvi, evita sa o lamuresti la telefon, cu exceptia cazului cand este o urgenta.

9. Argumenteaza-ti punctul de vedere in mod calm nu agresiv !

Expune-ti punctul de vedere folosind argumente, intr-o maniera pozitiva. Daca ai probleme cu argumentarea incearca totusi sa-ti prezinti ideile stand in picioare in timpul convorbirii. Acest lucru te poate ajuta sa fii cat mai vioi si direct, chiar daca cealalta persoana nu te poate vedea.

10. Treci printr-o recapitulare verbala.

Inainte de a incheia convorbirea recapituleaza toate aspectele asupra carora ati cazut de acord. Repeta datele importante, orele si locurile si mentioneaza cum si cand poti fi contactat.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Management »



Setari Cookie-uri