Angajatii cheie pot pleca. Fii pregatit.

Pierderea unui angajat cheie poate pune managementul intr-o situatie dificila daca nu exista pregatiri prealabile pentru aceasta situatie. Inainte de plecarea persoanei respective, ar trebui sa existe un plan pentru selectarea si training-ul unei persoane calificate care sa-l inlocuiasca pe cel care pleaca.

In mod ideal, angajatii cheie care-si cauta de lucru in alta parte, indiferent din ce motive, ar trebui sa fie identificati inainte sa actioneze. Conversatiile informale privind convingerile personale fata de procedurile companiei pot fi relevante. Atunci cand coordonatorii observa ca anumiti angajati nu sunt satisfacuti sau se gandesc la alte optiuni de cariera, s-ar putea sa doreasca sa-si analizeze mai bine optiunile daca vad ca angajatul X demisioneaza.

Poate ca cel mai util instrument in minimizarea efectului cauzat de pierderea unui angajat cheie, este dosarul cu candidatii potentiali. Fiecare coordonator ar trebui sa tina un dosar cu candidatii care s-au descurcat bine la interviu, dar nu au putut fi plasati nicaieri la momentul respectiv. Intervievand mereu candidati, chiar si atunci cand nu exista posturi libere in departament, coordonatorii isi pot forma o lista cu persoanele calificate pentru a-i inlocui pe cei care pleaca.

Unele companii au gasit o sursa de persoane ce pot ocupa posturile vacante chiar in interiorul companiei. Incurajand un nivel ridicat de comunicare intre departamente, companiile pot produce angajati suficient de familiari cu toate operatiunile astfel incat sa poata ocupa pozitiile vacante. Training-ul intre departamente va inlesni si mai mult tranzitiile de la un post la altul.

O alta strategie implica testarea eventualilor inlocuitori, rugandu-i sa preia postul atunci cand angajatii cheie sunt in vacanta. Acest lucru ar trebui sa fie facut cu stiinta tuturor partilor implicate.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Management »



Setari Cookie-uri