Presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF) sustine ca institutia pe care o conduce va avea propriul post de televiziune prin care va transmite meciurile din campionat in sistem pay-per-view, scrie 9AM.ro.

"Pot sa anunt, in premiera, ca Liga isi va face propriul post de televiziune si va transmite Liga 1! Meciurile vor fi putea fi vazute in sistem pay-per-view si pay-tv. Ideea s-a mai discutat in Adunarile LPF, dar acum am semnale clare ca maine va fi validata. Mai ales ca am primit confirmare, de la o banca, pentru un imprumut de 50 de milioane de euro", a declarat Dragomir pentru Prosport.ro.

Conducerea LPF a luat aceasta decizie dupa ce la inceputul lui aprilie a incercat sa vanda drepturile de televizare ale Ligii 1 din campionatul intern de fotbal pentru sezoanele 2011-2014 si a vandut doar trei dintre cele noua pachete licitate.

La acel moment, RCS&RDS, cel mai mare operator de televiziune pe piata locala, a castigat licitatia pentru primul pachet cu 13,2 milioane de euro (fara TVA), iar principalul competitor, Romtelecom, a cumparat pachetul al doilea cu 12,9 milioane de euro (fara TVA). Totodata, pachetul numarul 8 a fost cumparat de catre Antena TV Group (Antena 1, GSP TV, Antena 2, Antena 3, Euforia TV) cu 10,5 milioane de euro.

Pachetele 3,4,5,6,7 si 9 nu au fost cumparate.

Pe de alta parte, decizia Ligii vine dupa ce in urma cu doua saptamani reprezentantii cluburilor de fotbal au marit cu un milion de euro pretul pentru cele sase pachete de meciuri nevandute la licitatia initiala. Marian Iancu, patronul echipei de fotbal Politehnica Timisoara, afirma atunci pentru Gazeta Sporturilor, ca Liga isi doreste sa obtina minim 76 de milioane de euro, fara TVA, pentru cele sase pachete, mai mult cu un milion de euro fata de suma preturilor de la care a pornit licitatia pentru pachetele nevandute.

Oficialii RCS&RDS si Romtelecom, principalii operatori de telecomunicatii pe piata locala si totodata companiile interesate cel mai mult de a cumpara drepturile TV, au afirmat dupa licitatia din aprilie ca au refuzat sa cumpere celelalte pachete pentru ca acestea erau scumpe, dar si neatractive, mai exact din cauza noului regulament de licitare operatorii nu au stiut ce meciuri au achizitionat.

Dar cel mai important motiv pentru acest esec a fost pretul stabilit de LPF pentru inceperea licitatiei: 12,9 milioane de euro (4,3 mil. euro pe sezon competitional) la care se adauga TVA pentru fiecare pachet, cu exceptia pachetelor 8 si 9, pentru care pretul de pornire a licitatiei a fost pentru fiecare dintre ele, de 10,5 milioane de euro (3,5 mil. euro pe sezon competitional), fara TVA.

“Cred ca uitam ca suntem inca in plina criza economica, ca nu sunt bani si ca investitiile sunt mai atent cantarite in aceste vremuri decat inainte de 2009”, explica in aprilie Cristian Mucichescu, managing director al agentiei de cumparare de spatiu publicitar OMD Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri