Traditional vorbind, ne-am obisnuit cu o luna ianuarie molcoma. Daca decembrie e cea mai activa luna a anului din punctul de vedere al publicitatii, ianuarie este cea mai linistita. Este chiar deprimant sa comparam luna ianuarie cu cea precedenta.

Au fost scaderi de investitii de peste 36% pe toate media, chiar mai drastice pe reviste sau radio. In plus, desi televiziunea pare sa controleze situatia, se livreaza puncte de audienta (GRP) putine. La acestea se adauga "investitiile" majore "in familie" ale mediilor. Jurnalul National si Gazeta Sporturilor au fost pe pozitiile trei-patru in topul marcilor promovate pe TV.

Desi numarul campaniilor sociale a scazut vizibil, pozitia a sasea a fost ocupata de Unicef. Cu putin timp in urma, vorbeam de supraincarcarea spatiilor publicitare TV peste limita de 100%. In luna ianuarie, insa, a fost spatiu, statiile TV fructificand sub 50% din prime-time. Procentele sunt chiar mai mici pe celelalte intervale orare. In ianuarie s-au livrat 93.964 GRP-uri. Aproape aceeasi cifra (cu un minus de 3%) ca in ianuarie anul trecut.

O crestere reala fata de anul trecut am remarcat-o doar la Acasa TV. Suntem in plin non-sezon si din punctul de vedere al programelor. Continuitatea unor programe le-a adus pe acestea usor in topul livrarilor de audienta: Teo (locul 2), Numai Iubirea (locul 3), Gitanas (locul5). In rest, a fost vacanta. Teo a revenit relativ rapid (10 ianuarie) cu o editie speciala dedicata catastrofei din Asia, puternic promovata, cu o medie de 10,8 puncte de audienta. Dupa ani de suprematie pe intervalul ei orar, Teo si-a vazut pentru prima data amenintata pozitia de lider de Dr. Cristian Andrei (Antena 1). Am mai remarcat la Antena 1 miscari de pastrare a rezultatelor bune obtinute in decembrie, dar surpriza cea mai mare a fost succesul "Duminicii in Familie", atat dupa-amiaza, cat, mai ales, seara, in prime-time.

Toata lumea a comentat succesul postului Realitatea TV. N-am putut insa sa nu remarcam inca o "premiera": pozitia de lider detasat pe 10 ianuarie, cu editia speciala a emisiunii "Zece si un sfert" a lui Stelian Tanase, cu presedintele Traian Basescu invitat. Premiile "Cei mai iubiti" (TVR1), prezentate de Andreea Marin au adus statiei audientele maxime ale lunii (medii de rating intre 16,6 si 20,6), insa sub audientele obisnuite ale "Surprizelor".

Cat priveste clientii, Danone a umplut spatiul gol de publicitate pe canalele mari sau mici, devenind, in multe zile, compania numarul 1 si ducand categoria "iaurt" pe o puternica pozitie doi in topul TV. Au continuat campaniile RCA, aflate in plin sezon. Berea a fost tot in top, continuand sa "incalce" regulile de sezonalitate. Connex a inceput in forta, cu noua directie de comunicare. In ceea ce priveste investitiile in presa, a fost inedita pozitia de lider a lunarului "Playboy", la categoria reviste.

Presa a atras mai multe investitii decat in ianuarie anul trecut. Cresterea a fost minimala si a fost dictata nu de o expunere crescuta, ci, in principal, de ceva cresteri ale tarifelor-lista si de fragmentarea pietei (multe titluri noi). De remarcat performanta constanta a Ziarului Financiar, care, dincolo de audientele relativ mici, aduce un profil atractiv al cititorului si un continut editorial respectat. Piata de media a crescut elegant anul trecut, 2005 are semne bune, dar trebuie sa remarc modul trist in care anumiti membri ai industriei media inteleg sa se bucure de aceste cresteri. Si nu tine de profesionalism. Tine de oameni si de calitatea umana si etica. "Lupu-si schimba parul, dar naravu' ba", iar mai trist e ca cei care dezonoreaza aceasta industrie, inca infantila se pare, sunt reprezentanti ai unor agentii de media si publicitate, profitand uneori de lipsa de experienta a unor clienti sau de suspiciunile altora. Stiu ca sunt clienti, agentii, furnizori media care simt acest lucru si care pot face ca acesti jucatori sa fie exclusi, la un moment dat, dintr-o industrie faina, ai caror membri nu merita sa fie.

Superlativele lunii ianuarie:

Cel mai vizionat program: "Cei mai iubiti", TVR (22 Ianuarie, prime time), peste 20% rating in mediul urban.

Cea mai promovata marca: Danone.

Cea mai ampla campanie TV: "Connex pentru viitor" - 1.905 GRP-uri echivalente pentru cele trei spoturi ("Romania mai curata", "Restaurarea monumentelor", "Invatamantul Romanesc").

Cel mai vizionat talk-show: "Zece si un sfert", Realitatea TV, editia speciala cu Traian Basescu, 5,1% rating in mediul urban.

Cel mai vizionat program de stiri: Stirile Pro Tv, 11 Ianuarie, 15,2 rating.

Cel mai constant program in atragerea telespectatorilor: "Numai Iubirea", Acasa TV, 10,5 rating mediu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri