Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2010, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti ai Reader’s Digest din cele 16 tari europene. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 223.811 chestionare cu intrebari deschise, iar rata medie de raspuns a fost de 7%. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda: 14,1%.
Dupa ce, in 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2011 aduce o crestere a increderii in marcile romanesti. La categoria Automobile, de exemplu, increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 19,8% (in 2011), la Ape minerale, Borsec a crescut cu 7 procente, iar la Magazine de electrocasnice, Domo ocupa in continuare pozitia de lider, cu 34,3% (fata de 28,3% in 2010). Brandul Mercedes pierde inca un loc pe podiumul Automobilelor: dupa ce, anul trecut, a fost detronat de Dacia, in 2011 a fost devansat in topul preferintelor romanilor si de Volkswagen.
Castigatorii Trusted Brands Romania 2011:
Categorii europene:
- Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computere personale: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Orange
– Camere foto: Sony
– Agentii de turism: Paralela 45
– Banci: BCR
– Carduri de credit: Visa
– Companii de asigurari: Asirom
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulder's
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Nivea
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru micul dejun: Nestle
Categorii locale:
– Produse de panificatie: Vel Pitar
- Produse lactate: Danone
– Produse din carne: Cris-Tim
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Condimente: Fuchs
– Ape minerale: Borsec
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Clinici private: Medlife
– Cafea: Jacobs
– Pasta de dinti: Colgate
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Sapun: Dove
- Deodorant: Nivea
– Centre comerciale: Kaufland
– Cotidiene: Adevarul
– Statii radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV
Cele mai de incredere institutii si profesii
Cat despre increderea in institutii, cel mai afectat s-a dovedit a fi mediul bancar, care a scazut in Romania de la un procent de incredere de 43% in 2010, la 29% in 2011, desi la nivel european increderea in banci a crescut in acest an cu o medie de 3 procente. Rezultatul plaseaza Romania pe ultimul loc in Europa la sectiunea incredere in institutiile bancare. Tot pe ultimul loc ne situam si in privinta increderii in Guvern (6% fata de 23% media europeana), iar increderea in Justitie se situeaza cu 20 de procente sub media europeana. Pe de alta parte, increderea romanilor in institutia casatoriei ramane si in 2011 cea mai mare de pe continent.
La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (92%), pilotii (91%) si farmacistii (86%). Si ultimele trei locuri ale clasamentului au ramas neschimbate. Romanii au acordat din nou votul de blam politicienilor (doar 2% au incredere in ei), dealerilor de masini (doar 12%) si fotbalistilor (16%). Mai mult, la aceste trei categorii neincrederea populatiei este mai mare decat anul trecut.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: