Imre, Adevarul Holding: Jurnalistii sunt un salam intre agentiile de publicitate si distribuitori

Peter Imre, directorul general al Adevarul Holding, cea mai mare companie locala de presa scrisa, compara jurnalistii cu un salam aflat intre agentiile care cumpara spatiu publicitar si companiile de distributie din cauza presiunilor pe care acestea le fac asupra editorilor de presa.

“Banii sunt la agentiile grase care arata ca stiu sa directioneze in mod stiintific aceste bugete. Stiu insa de mafia din spatele agentiilor si cu cat este un trust este mai mic cu atat presiuniile sunt mai mari”, a explica Imre in cadrul evenimentului "Inovatie in media".

El a oferit ca exemplu situatia in care in urma cu cateva saptamani agentia de media Universal McCann a facut presiuni economice asupra Adevarul Holding. La acel moment trustul avea incheiat un contract cu site-ul Think Outside the Box, care publicase o serie de articole negative legate de Coca-Cola in ziua in care se sarbatoreau 125 de ani de la lansarea bauturii. Ulterior contractul dintre Adevarul Holding si Think Outside the Box a fost reziliat, iar Universal McCann nu a mai platit reclamele pe care le comandase in Adevarul.

Astfel, managerul Adevarul afirma ca riscurile sunt ca jurnalistii sa fie precum niste chelneri carora li se comanda ce si cum sa scrie.

In ceea ce priveste piata de distributie, segment care dintotdeauna a adus pierderi semnificative editorilor de presa, Imre spune “ca cei care produc stiri sunt ca producatorii de rosii: castiga putin, insa cel care duce marfa la piata se imbogateste”.

Piata locala de distributie este evaluata sa ajunga la 160-170 de milioane de euro in acest an, dar 40% din populatia tarii nu are acces la presa, potrivit unor date prezentate de Dan Vasile, directorul general al Rautakirja Romania, compania care detine reteaua de magazine R-Kiosk si care este totodata cel mai mare distribuitor de presa.

“In viata mea mea anterioara, cand am avut un job cinstit (n.red. managerul a lucrat 21 de ani pentru producatorul de tigarete Philip Morris), am creat sisteme revolutionare de distributie. Pana la sfarsitul anului 2011, vom avea acces la 15.000-16.000 de puncte de vanzare. Faptul ca nu sunt chioscuri nu le face mai putin onorabile. A avea acces la 15.000 de puncte de vanzare este inovativ pentru ca Romania este blocata in ideea chioscurilor. Intre editori si distribuitori nu ar trebui sa fie un element de competitie. Ar trebui sa ne batem pe calitatea produselor si pe marketing”, afirma Imre despre distributia produselor companiei.

In Romania, in prezent exista in jur de 4.000 de chioscuri de distributie de ziare si reviste care sunt detinute de circa 300 de firme.

Despre autor

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri