“Digitalul a crescut spectaculos in ultimii doi ani, iar brandurile, clientii si agentiile de comunicare fac eforturi pentru a tine pasul cu numeroasele canale si instrumente care se dezvolta in permanenta in acest mediu de comunicare”, a declarat Alex Visa, managing partner HyperActive.

In 2010, valoarea totala a pietei digital in Romania a fost intre 36-38 mil. euro, conform estimarilor companiei care au luat in considerare cheltuielile media totale estimate pentru anul 2010, cheltuielile media de tip performance (Google, Yahoo.com, Facebook) – 24-25 mil. euro, fee-urile platite agentiilor de digital locale (orice livrabile, altele decat cele de media: strategie, creatie, design, productie, social media, analytics) – 9-10 mil. euro si bugetele investite in mobile marketing – 2,5-3 mil. euro.

Bugetele alocate de companii pentru publicitatea online au crescut cu 36% anul trecut comparativ cu 2009, pana la 24 mil. euro. Suma este mai mare decat cea raportata saptamana aceasta de IAB si Pricewaterhousecoopers, care indicau o valoare a pietei de 20,4 mil. euro.

Companiile din domeniul telecom sunt investitorii numarul 1 in advertisingul digital, urmate de domeniul bancar si automotive. Aceste companii vor detine ledership-ul si pe parcursul anului curent, conform HyperActive.

Pentru 2011, circa 22-24% din veniturile de pe digital vor proveni din partea de display, 10-12 milioane euro din performance, segmentul creative va acoperi 10-12 mil. euro in timp ce pe mobile sumele vor varia intre 3,5 – 5 mil. euro.

Citeste si:

Studiul Digital FactBook va fi realizat la nivel anual si are la baza consultari cu cele mai importante agentii si publisheri precum si cu clienti mari de pe piata, conform oficialilor companiei HyperActive.

Compania a generat in 2010 afaceri de circa 4,3 milioane euro si tinteste pentru anul in curs cresterea veniturilor cu aproximativ 25-30%. Printre clientii HyperActive se numara Orange Romania, UPC Romania sau Bergenbier.

Sursa foto: TopRankBlog.com

Cititi vineri un material wall-street.ro cu date complete despre piata de digital din Romania, importanta Facebook si Google in tara, segmentul de mobile si de creativitate.