Veniturile nete ale grupului Central European Media Enterprises (CME) au crescut cu 24% in trimestrul al doilea, de la 202 milioane de dolari la 250 de milioane de dolari, depasind asteptarile analistilor, noteaza Mediafax.
Profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) a crescut cu 36% in trimestrul al doilea, de la 46,19 milioane de dolari la 62,49 milioane de dolari.

Totodata, CME a inregistrat un profit net de 812.000 de dolari, fata de o pierdere de 52,91 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut, se arata intr-un comunicat transmis miercuri de companie.

"Veniturile noastre si OIBDA au crescut cu 24% si, respectiv, 36%. Aceasta imbunatatire a fost determinata de brandurile noastre puternice, de pozitiile de lider de audienta si de cresterea puternica a diviziilor Media Pro Entertainment si New Media. Operatiunile noastre au avut performante mai bune decat pietele de publicitate, care s-au contractat cu 3% in trimestrul al doilea. Totusi, pe baza imbunatatirii continue a indicatorilor macroeconomici, anticipam un trend de crestere pe toate pietele noastre de publicitate TV in a doua jumatate a anului. Suntem cel mai bine pozitionati in regiune pentru a beneficia de pe urma acestui trend si de a obtine cresterea veniturilor, a OIBDA si a fluxului de numerar liber", a declarat in comunicat Adrian Sarbu, presedinte si director general executiv (CEO) al CME.

Analistii consultati de Reuters anticipau venituri nete de 234 milioane de dolari.

Divizia de televiziune (Broadcast) a CME a inregistrat in trimestrul al doilea venituri de 228,96 milioane de dolari, in urcare cu 20,1% de la 190,58 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, OIBDA consolidat a crescut cu 25% pe acest segment, de la 60,87 milioane de dolari la 76,11 milioane de dolari.

Media Pro Entertainment a avut in perioada analizata venituri nete de 51,25 milioane de dolari, in urcare cu 33,8%, si un profit OIBDA consolidat de 761.000 dolari, de aproape 5 ori mai mare fata de nivelul din trimestrul al doilea al lui 2010.

Pe segmentul de New Media, grupul a inregistrat in perioada aprilie-iunie venituri nete de 4,61 milioane de dolari, in urcare cu 57,5% de la 2,92 milioane de dolari in trimestrul doi al anului trecut. Totodata, pierderea diviziei de New Media s-a redus de la 1,42 milioane de dolari la 489.000 dolari.

In primul semestru, grupul CME a avut venituri nete de 422,42 milioane de dolari, cu 22,3% mai mari fata de 345,36 milioane de dolari in primele sase luni ale lui 2010. Profitul OIBDA a urcat in acelasi timp cu 63,6%, de la 47 milioane de dolari la 76,93 milioane de dolari.

Divizia de Broadcast a avut venituri de 386,48 milioane de dolari in primele sase luni, in urcare cu 18,6% de la 326 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. OIBDA a urcat pe acest segment cu 30%, de la 78,68 milioane de dolari la 102,26 milioane de dolari.

Media Pro Entertainment a inregistrat in prima jumatate a anului venituri de 91,43 milioane de dolari, in crestere cu 37,8%, si un OIBDA consolidat de 1,48 milioane de dolari, fata de un rezultat negativ de 1,87 milioane de dolari in aceeasi perioada a lui 2010.

Divizia de New Media a avut in primul semestru o crestere de peste 46% a veniturilor, la 7,23 milioane de dolari, si si-a redus pierderile cu 56,5%, la putin peste 2 milioane de dolari.

In Romania, veniturile nete ale diviziei de televiziune a grupului au crescut cu 8% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, la 47 milioane de dolari. CME a inregistrat un profit operational de 9,29 milioane de dolari pe piata locala. In perioada aprilie-iunie din 2010, divizia de televiziune a CME a avut pe piata romaneasca venituri nete de 43,56 milioane de dolari si un profit OIBDA consolidat de 10,74 milioane de dolari.

Veniturile nete ale diviziei de televiziune a CME in Romania au urcat in primele sase luni ale acestui an cu 1,5%, de la 80,1 milioane de dolari la 81,3 milioane de dolari, iar OIBDA consolidat a coborat de la 15,27 milioane de dolari la 12,74 milioane de dolari.

CME este o companie de media integrata vertical, care detine operatiuni de televiziune, continut si new media cu pozitii de lider in sase tari din Europa Centrala si de Est, cu o populatie totala de peste 50 milioane de persoane.

CME are posture de televiziune in Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action si Ring.bg), Croatia (Nova TV, Doma si Nova World), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport si MTV Czech), Romania (PRO TV, PRO TV International, Acasa, PRO Cinema, PRO TV Chisinau, Sport.ro si MTV Romania), Slovacia (TV Markíza si Doma) si Slovenia (POP TV, Kanal A si POP Brio).

CME este listata la New York, pe piata Nasdaq, si la bursa de la Praga.

Sursa imagine: sxc.hu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri