“Inca de la inceputul anului am asistat la diminuari importante ale investitiilor in marketing si publicitate – principala sursa de contributie majora la cota de profit in conditii de criza – toti clientii manifestandu-si interesul pe mai departe de a reduce cheltuielile si chiar executand taieri semnificative de buget. Exista insa o limita a acceptarii acestei presiuni pe costuri, din partea furnizorilor de media. Aceasta limita se vede in comportamentul de «vanzare» adoptat in ultimele sase luni. Spre deosebire de anii precedenti de criza, cand erau flexibili pentru a acapara cota de piata cat mai mare de la competitor, anul acesta multi dintre ei au ajuns la limita «costurilor de productie»", explica managerul.

Daca in anii anteriori, cand faceau presiune pe costuri, clientii obtineau preturi mai mici pentru publicitate, acum companiile de presa nu mai pot sa treaca sub pragul de “subzistenta” si trebuie sa taie si mai mult cheltuielile.

" Nu a mai ramas decat calitatea. Si acest lucru se vede deja in programe”, mai spune sefa grupului de comunicare.

Tanasie estima la inceputul anului ca investitiile in publicitate vor scadea cu 2-7% in 2011, insa acum preconizeaza ca acestea se vor diminua cu 10% deoarece tot mai multi antreprenori si manageri sunt ingrijorati de noile turbulente economice de la nivel mondial.

Citeste si:

In ultimii trei ani, investitiile in publicitate ale companiilor au fost foarte puternic afectate de criza economica, acestea scazand de la 540 de milioane de euro in 2008 la 316 milioane de euro anul trecut, conform agentiei Initiative Media. Pentru acest an, agentia estimeaza ca bugetele de promovare vor fi de circa 306 milioane de euro.

Omnicom Media Group Romania este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala, acesta fiind format din agentiile OMD, PHD, Fuse si Media Digital.

Grupul mai este prezent si prin filialele a doua dintre cele mai mari agentii de creatie la nivel mondial: DDB si TBWA/Merlin.

Citeste si articolul: Va influenta noua criza bugetele de publicitate? Ce spun managerii din advertising