FT si Apple nu se inteleg. Vezi aici de ce

Financial Times (FT) si-a retras aplicatiile pentru iPhone si iPad de pe magazinul App Store al Apple dupa ce compania americana a insistat ca abonamentele la continutul FT sa fie distribuite prin platforma sa, pentru a obtine date despre clienti si 30% din venituri, transmite Reuters, citat de Mediafax.

Datele clientilor care cumpara astfel de abonamente ar fi importante pentru Apple din punct de vedere al tintirii mesajelor publicitare.

FT si Apple au negociat timp de cateva luni, insa nu au reusit sa ajunga la un compromis, a declarat miercuri un purtator de cuvant al FT.

Apple a lansat in acest an propriile servicii pe baza de abonament pentru accesarea revistelor, ziarelor, continutului video si muzicii, care insa nu au avut succes printre marii publisheri.

Computerul tableta iPad, lansat acum un an si jumatate, a creat o noua piata in zona de business si a fost unul dintre principalele motoare care au sustinut cresterea numarului de abonati ai site-ului FT.com, care genereaza acum un sfert din vanzarile totale ale Financial Times.

Abonamentele digitale la FT au crescut cu 34% in prima jumatate a acestu ian, la 230.000, iar 22% din traficul FT.com si 15% din noile abonamente vin de pe electronice mobile.

Pentru a-si reduce dependenta de Apple si a dezvolta mai rapid aplicatii pentru celelalte tablete de pe piata, FT a lansat in iunie o versiune web-based a aplicatiei mobile, prima de acest fel scoasa de un publisher important.

Aceasta noua aplicatie permite utilizatorilor sa se aboneze pe orice site al FT si sa-si acceseze contul de pe orice computer capabil de navigare pe internet, inclusiv iPad si iPhone.

FT ar trebui sa lanseze, in septembrie sau octombrie, o versiune a aplicatiei sale pentru sistemul de operare Android al Google. Telefoanele si tabletele bazate pe Android sunt principalii concurenti ai Apple in zona comunicatiilor mobile.

Purtatorul de cuvant al FT a calificat neintelegerea cu Apple drept "amiabila" si a declarat ca publicatia are in plan noi aplicatii pentru App Store.

Urmatoarea ar putea fi lansata chiar in septembrie si va fi finantata din venituri din publicitate, si nu abonamente, fara a intra in conflict cu politica Apple.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri