Femeile trebuie sa stea la cratita, sa fie gospodine, aspira la bani si lucruri materiale sunt stereotipurile care apar cel mai des in emisiunile difuzate de televiziunile din Romania, arata un studiu realizat de TBWA Bucuresti, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei.

Topul stereotipurilor despre femei la TV

Astfel, din 292 de stereotipuri legate de femei identificate trei luni de studiu pe mai multe emisiuni de televiziune, principala idee promovata despre femei fost ca acestea trebuie „sa stea la cratita si sa fie gospodina”. Acest stereotip a aparut de 27 de ori.

Urmatorul in top, cu 25 de aparitii, este faptul ca femeile aspira la bani, statut si lucruri materiale.

Alte stereotipuri foarte promovate de televiziuni sunt cele despre faptul ca barbatul este capul familiei, iar femeia trebuie sa-l urmeze, ca femeile sunt tinere, frumoase si trebuie sa se aranjeze pentru barbati.

La polul opus, cu doar o aparitie, sunt stereotipuri precum faptul ca femeia trebuie sa aiba un comportament diferit de cel al barbatului, ca femeiile sunt emotive, romantice, femeile destepte distrug apetitul sexual si toate femeile trebuie sa faca copii.

Pentru realizarea acestui studiu au fost analizate emisiunile Happy Hour (Pro TV), Acces Direct (Antena 1), O data-n viata (TVR1), Schimb de mame (Prima TV) si Sinteza Zilei (Antena 3) in perioada 15 februarie – 15 mai anul acesta.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri