Orange, Vodafone si Procter&Gamble sunt companiile care au investit cel mai mult in publicitate in presa scrisa in primul semestru din acest, arata un studiu realizat pe 212 publicatii de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
In primul semestru al anului 2011, investitiile la rate card (valorile brute, fara discounturile care in unele cazuri pot ajunge si la 90%) in publicitate in presa scrisa au fost de aproximativ 97 milioane euro. Aceasta suma este reprezenta de publicitatea standard, bartere si advertoriale si nu include auto promovarea sau promovarea in cross a diverselor produse media.

Practic, investitiile nete au fost in jurul a 10 milioane de euro, avand in vedere ca acestea ar putea ajunge la 24 de milioane de euro pana la finalul acestui an, conform estimarilor agentiei de media Initiative.

Domeniile care au investit cel mai mult in publicitate sunt telecomunicatiile, auto, bancar si case de consemnatiuni, cel al cosmeticelor pentru femei si supermarketurile.

Pe de alta parte, companiile care au platit cel mai mult pentru reclame in presa scrisa sunt Orange (3,03 mil. euro la rate card), Vodafone (2,48 mil. euro), Procter&Gamble (1,68 mil. euro), Heineken Romania (1,44 mil. euro) si Beiersdorf, producatorul cosmeticelor Nivea, (1,39 mil. euro).

BRAT a lansat studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP Presa Scrisa) in ianuarie 2011, iar pentru prima jumatate a anului au fost monitorizate 212 publicatii.

Citeste si:

Topul brandurilor cu cele mai mari investitii in publicitate in presa scrisa

Telecomul- cel mai mare cumparator de reclame in ziare si reviste in 2011



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri