Marcile Orange, Vodafone si proiectul Rosia Montana au fost cele pentru care s-au alocat cele mai mari bugete de publicitate in presa scrisa in primul semestru din acest an, conform unui studiu realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) pe 212 publicatii.
Astfel, pentru promovarea brandului Orange s-au cheltuit 2,55 milioane de euro (investitii la rate card, fara discounturi), pentru Vodafone 2, 20 milioane de euro si pentru proiectul Rosia Montana 1 milion de euro.

Sumele reprezinta publicitatea standard, bartere si advertoriale si nu include auto promovarea sau promovarea in cross a diverselor produse media. De obicei, sumele la rate card sunt de cateva ori mai mari decat investitiile nete, in unele cazuri si de zece ori mai mari.

In primul semestru din acest an, investitiile la rate card in publicitate in presa scrisa au totalizat aproximativ 97 milioane euro, conform BRAT.

Insa sumele nete au fost cel mai probabil in jurul a 10 milioane de euro, avand in vedere ca piata de publicitate pe print este estimata sa ajunga la 24 de milioane de euro pana la finalul acestui an, potrivit agentiei de media Initiative.

Pe de alta parte, companiile care au investit cel mai mult in cumpararea de spatiu publicitar in ziare si reviste sunt Orange Romania, Vodafone Romania, Procter&Gamble, Heineken Romania si Beiersdorf, producatorul cosmeticelor Nivea.

Domeniile cu cele mai mari investitii publicitate sunt telecomunicatiile, auto, bancar si case de consemnatiuni, cel al cosmeticelor pentur femei si supermarketurile.

BRAT a lansat studiul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP Presa Scrisa) in ianuarie 2011, iar pentru prima jumatate a anului au fost monitorizate 212 publicatii.

Citeste si Orange, Vodafone si P&G –cei mai mari investitori in reclame in presa scrisa

Telecomul- cel mai mare cumparator de reclame in ziare si reviste in 2011

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri