Naumovici: Incercam sa vindem in functie de idee. Daca am vinde la ora, am da faliment

In timp ce multe agentii isi vand serviciile in functie de numarul de ore lucrate pentru un anumit client, iar in unele cazuri s-a ajuns ca acestea sa fie platite ca procent din bugetul pentru achizitia de reclame, Bogdan Naumovici, directorul de creatie al 23 Communication Ideas, prefera sa isi tarifeze clientii in raport cu rezultatele pe care le-a generat o idee.

“Incercam sa vindem cu tarife de idee pentru ca daca esti foarte bun tie iti vine ideea intr-un minut. Si daca tarifezi la ora, tu dai faliment. Eu ii intreb cat de tare ii doare, ca la doctor. Daca ai cancer, nu te mai uiti la bani”, a declarat Bogdan Naumovici, director de creatie al shopului de creatie 23 Communication Ideas, in cadrul AdBreak, un eveniment dedicat industriei de publicitate.

Managerul a adaugat ca anii de criza au fost cei mai buni de la infiintarea companiei in 2006, agentia inregistrand cresteri continue.

23 Communication Ideas a avut anul trecut o cifra de afaceri de 5 milioane de euro si un profit net de 0,37 milioane de euro. Atat cifra de afaceri cat si profitul net s-au dublat anul trecut fata de 2009.

Cresterea agentiei de creatie a fost determinata anul trecut de castigarea unor noi conturi, precum Heineken si UniCredit Tiriac Bank, dar si de mentinerea bugetelor la un nivel stabil in cazul clientilor mai vechi, mare parte dintre ei fiind antreprenori romani.

De altfel, profitul agentiei ar fi fost mai mare cu aproape 0,4 milioane de euro, in cazul in care compania care urma sa lanseze concursul City Bingo nu ar fi dat faliment si si-ar fi onorat comenzile.

Printre clientii 23 Communication Ideas se numara Alka, Altex, Heineken, Intersnack, Jurnalul National, Rosia Montana Gold Corporation, UniCredit Tiriac Bank si Heineken.

“In criza nu e mare branza, se polarizeaza piata: clientii se duc la cei foarte buni sau la cei ieftini. Pierd cei mediocri, care nu sunt nici foarte buni, nici ieftini. In general, nu ne ducem la licitatii, iar daca la o licitatie participa mai mult de trei agentii, nu ne intereseaza”, mai spune Naumovici.

23 Communication Ideas are 12 angajati, “cu doi prea mult”, dupa cum spune managerul. Pana anul trecut agentia avea zece angajati.

Printre metodele prin care creativul vrea sa isi motiveze oamenii se numara team-building-urile si zilele de miercuri libere. “Noi nu muncim miercurea, aveam Happy Wednesday. Oamenii trebuie sa fie fericiti si relaxati pentru ca cei chinuiti au idei chinuite”.

23 Communication Ideas face parte din Leo Burnett Romania, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala, cu afaceri de 56,4 milioane de euro anul trecut.

Citeste si:
Bogdan Naumovici: Scopul meu este sa ajut clientul sa faca mai multi bani, pe care sa-i imparta si cu mine

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »



Setari Cookie-uri