Investitiil in publicitate ale companiilor prezente pe piata locala vor fi anul acesta de 442 milioane de dolari (circa 315,4 mil. euro), in scadere cu 4% comparativ cu anul trecut, conform Zenith Media, una dintre cele mai mari agentii de media. Pe de alta parte, compania estimeaza ca in 2012 se va inregistra o crestere usoara a bugetelor de promovare.
„Scaderile anului 2011 sunt estimate la 4%, cu variatii pe canalele media. Astfel, TV-ul se aliniaza cu valoarea generala de 4%, iar presa sufera in mod consistent o scadere de 13%. Pe segmentul investitiilor in radio, cinema si OOH, linia continua sa fie descendenta, cu scaderi de 5% pe radio si 10% pe cinema si OOH. Internetul este singurul tip de media marcat de crestere pe piata de publicitate din Romania, Zenith estimand o crestere de 25%”, afirma oficialii agentiei.

Astfel, conform Zenith Media, in 2011 piata de publicitate pe televiziune va fi de 286,1 milioane de dolari (204,3 mil. euro), aceasta fiind urmata de segmentul OOH (panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare) cu 53,6 milioane de dolari (38,2 mil. euro) si de internet cu 39,7 milioane de dolari (28,3 mil. euro).

Pe urmatoarele locuri se afla presa scrisa cu 34,1 milioane de dolari (24,3 mil. euro), radio de 26,4 milioane (18,8 mil. de euro) si cinema cu 2,1 milioane de dolari (1,5 mil. euro).

Zenith Media este una dintre cele mai mari agentii de media de pe piata locala cu afaceri de 38,9 milioane de euro si profit net de 1,33 milioane de euro anul trecut, conform Ministerului de Finante.

Compania face parte din grupul Centrade Saatchi&Saatchi, care in 2010 a avut un business de 49,8 milioane de euro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri