Veniturile Central European Media Entertainment (CME) au crescut in trimestrul al treilea cu 23,2%, la 165,5 milioane de dolari, iar grupul a inregistrat un profit operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) de 8,9 milioane de dolari, scrie Mediafax.
In aceeasi perioada a anului trecut, veniturile nete ale CME au fost de 134,3 milioane de dolari, iar rezultatul OIBDA s-a constituit intr-o pierdere de 4,4 milioane de dolari.

In Romania, divizia Broadcast (de televiziune) a CME a inregistrat venituri nete de 31,05 milioane de dolari in trimestrul al treilea, in urcare cu 7% de la 29,06 milioane de dolari in perioada iulie-septembrie a lui 2010. Profitul OIBDA al operatiunilor a fost de 4,6 milioane de dolari, cu 7% mai ridicat fata de nivelul de 4,3 milioane de dolari din aceeasi perioada a anului trecut.

In primele noua luni ale acestui an, divizia Broadcast a CME a avut venituri de 112,42 milioane de dolari in Romania, in crestere cu 3% fata de nivelul de 109,17 milioane de dolari din perioada corespunzatoare a lui 2010, in timp ce rezultatul OIBDA a coborat usor, de la 19,5 milioane de dolari la 17,37 milioane de dolari.

CME a inregistrat in trimestrul al treilea o pierdere operationala de 12,9 milioane de dolari, cu aproape 50% mai mica fata de nivelul de 25,3 milioane de dolari din aceeasi perioada a anului trecut.

Totodata, grupul a avut o pierdere neta din operatiuni continue de 82,2 milioane de dolari, fata de un profit de 3,4 milioane de dolari in trimestrul trei din 2010.

In primele noua luni, veniturile nete ale CME au urcat cu 22,6%, la 587,9 milioane de dolari, de la 479,7 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

Profitul OIBDA al grupului pentru perioada ianuarie-septembrie a crescut de peste doua ori, de la 42,5 milioane de dolari la 85,8 milioane de dolari, iar profitul operational a fost de 18,9 milioane de dolari, fata de o pierdere operationala de 19 milioane de dolari in acelasi interval al anului trecut.

CME a inregistrat totodata o pierdere neta din operatiuni continue de 102,4 milioane de dolari, fata de 91,4 milioane de dolari in primele noua luni ale lui 2010.

Fluxul de numerar liber pentru primele noua luni s-a imbunatatit la minus 4 milioane de dolari, de la minus 73,8 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

"In primele noua luni ale lui 2011, ne-am dublat OIBDA de la 43 milioane de dolari la 86 milioane de dolari, pietele publicitatii TV afisand o revenire mixta. Ne asteptam acum sa generam venituri de aproximativ 850 milioane de dolari si un profit OIBDA de 166 milioane de dolari pentru intregul an. Pozitia de lider de audienta si generarea de flux de numerar raman principalele noastre prioritati", a declarat in comunicat Adrian Sarbu, presedinte si director general executiv al CME.

Marja profitului OIBDA pentru trimestrul al treilea a fost de 5,4%, fata de o marja negativa de 3,3% in aceeasi perioada a anului trecut.
La nivelul primelor noua luni, marja OIBDA a crescut de la 8,9% la 14,6%.

Pe segmente de business, divizia Broadcast a CME a inregistrat in trimestrul al treilea venituri nete de 143,4 milioane de dolari, in urcare cu 16,1% de la 123,5 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, profitul OIBDA al diviziei a urcat in perioada analizata de peste doua ori, de la 8,2 milioane de dolari la 20,1 milioane de dolari.

Veniturile nete ale Media Pro Entertainment au crescut cu 32,6% in trimestrul al treilea, de la 26,5 milioane de dolari la 35,1 milioane de dolari, iar profitul OIBDA al diviziei a fost de 218.000 dolari, fata de un rezultat negativ de 2,1 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

Divizia New Media a grupului a avut in perioada iulie-septembrie venituri nete de 3,2 milioane de dolari, in urcare cu 53,8% de la nivelul de 2,1 milioane de dolari din trimestrul al treilea al lui 2010. Divizia New Media si-a redus pierderea OIBDA cu 33,9%, de la 1,5 milioane de dolari la 1 milion de dolari.

In primele noua luni, veniturile nete ale diviziei Broadcast a CME au crescut cu 17,9%, de la 449,5 milioane de dolari la 529,9 milioane de dolari, iar profitul OIBDA al acestor operatiuni s-a majorat cu 40,8%, de la 86,9 milioane de dolari la 122,4 milioane de dolari.

Media Pro Entertainment a inregistrat in perioada ianuarie-septembrie venituri de 126,5 milioane de dolari, in urcare cu 36,3% de la 92,8 milioane de dolari. Rezultatul OIBDA al diviziei s-a imbunatatit de la o pierdere de 4 milioane de dolari la un profit de 1,7 milioane de dolari.

Pe segmentul New Media, CME a inregistrat in primele noua luni venituri nete de 10,4 milioane de dolari, in urcare cu 48,4% de la 7 milioane de dolari, in timp ce pierderea OIBDA s-a redus la jumatate, de la 6,3 milioane de dolari la 3,1 milioane de dolari.

CME este o companie de media si divertisment integrata vertical, ale carei opeatiuni de broadcast, continut si new media ii confera pozitii de lider in Europa Centrala si de Est. CME are posturi de televiziune in Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action si Ring.bg), Croatia (Nova TV, Doma si Nova World), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport si MTV Czech), Romania (PRO TV, PRO TV International, Acasa, PRO Cinema, Sport.ro, MTV Romania si PRO TV Chisinau,), Slovacia (TV Markíza si Doma) si Slovenia (POP TV, Kanal A si pachetul POP NON STOP). Operatiunile de broadcast ale CME sunt sprijinite de divizia de continut si disitributie, Media Pro Entertainment, cat si de divizia de New Media, care opereaza Voyo, serviciu regional de video-on-demand.

CME este listata la New York, pe piata Nasdaq, si pe bursa de la Praga.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri