Lovitura de teatru pe piata de publicitate! Agentia GMP a renuntat, saptamana trecuta, la colaborarea cu puternica retea greceasca Ashley& Holmes. Decizia este cu atat mai surprinzatoare cu cat GMP pierde unul dintre cei mai importanti clienti comerciali pe care i-a avut: operatorul de telefonie mobila Cosmote. Mariajul GMP Ashley a durat doar trei luni, timp in care s-a lansat serviciul Cosmote pe piata romaneasca. Nasul mirilor a fost Bogdan Enoiu, director la McCann-Erickson, care l-a introdus pe Felix Tataru (directorul GMP) celor de la Ahsley, in virtutea relatiei sefului de la McCann cu Makis Seriatos, presedintele retelei grecesti. Seriatos a condus, pana in urma cu cativa ani, reteaua regionala McCann, fiindu-i sef lui Enoiu. La aceasta casnicie cu GMP, Ashley venea cu o zestre tentanta: bugetul de comunicare Cosmote estimat la peste 10 milioane euro in 2006. Strategia si creatia pentru lansarea Cosmote au fost facute de GMP/Ashley, iar bugetul de media a fost administrat de Spoon Media, o agentie de mica anvergura, care lucreaza in stransa colaborare cu GMP.
Felix Tataru, directorul GMP, a declarat pentru Capital ca divortul de Ashley a fost cauzat de o nepotrivire de caracter: Am avut o viziune diferita din punct de vedere strategic si creativ pentru lansarea Cosmote. GMP a dorit o strategie aplicata pe piata romaneasca, dar Ashley a vrut sa pastreze strategia corporate. Acum, atentia grecilor se pare ca s-a indreptat catre agentia Cohn&Jansen, cu care s-au purtat deja discutii.
Daca in privinta creatiei planeaza inca misterul, situatia este clarificata in cazul bugetului de media. Cu cateva zile inaintea divortului, a fost lansata United Media Romania, divizia de media a retelei Ashley&Holmes. Cu acest prilej, a fost anuntata si alianta media dintre United si agentia locala Media Investment, firma al carei presedinte si fondator este Zoltan Szigeti, fostul sef al operatiunilor Ogilvy &Mather in Romania pana in 2005. Alianta marcheaza formarea unui important pol de media. Puterea de negociere si cumparare a spatiilor media va fi mult mai mare, avand in vedere bugetele cumulate ale celor doi aliati: aproximativ 15 milioane euro Media Investment si peste 10 milioane United Media.
Citeste si:
Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22901&shift=1
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: