Romanul cumpara in primul rind dupa principiul ädin gura in guraô. In timp ce promotiile vind mai ales produsele de calitate slaba, portia de reclama zilnica poate creste semnificativ vinzarile.
Cumparatorul roman raspunde cel mai bine reclamei ädin gura in guraô atunci cind este vorba despre alimente. äSistemul traditional romanesc al transmiterii parerii functioneaza excelent pe piata romaneasca. Daca reusesti sa te impui in preferintele unei persoane, sigur ti-ai mai cistigat citiva clienti si asa mai departeô, ne-a declarat Sorin Minea, reprezentantul firmei Angst. Aceasta forma de fidelitate a clientului este cea mai eficienta pe o piata inca destul de putin receptiva la publicitate.

Reclama la Salamul sasesc, buna pentru toti

Principalul criteriu de achizitie al romanului este pretul. De aceea, promotiile au de obicei succes pentru ca ofera produse mai ieftine sau chiar doua marfuri la pret de una. äProducatorii acorda reduceri de pret, in general, la produse de calitate slaba pentru a stimula vinzarile si a scapa in acest fel de stocuriô, potrivit reprezentantilor Asociatiei Romane a Carnii. Nu veti vedea niciodata, spun specialistii, Salamul de Sibiu la pret redus, nici Sunca de Praga ori Baconul. Pentru a vinde aceste produse sint folosite alte metode. In primul rind, este utilizata reclama televizata axata pe un anumit produs. Firma Campofrio procedeaza in acest fel cu scopul de a se impune pe piata la categoria care o intereseaza. äNoi sintem lideri pe piata la sunci si este normal sa ne promovam aceste produseô, a precizat Ovidiu Wencz, directorul Campofrio Romania. Alte firme mizeaza pe publicitatea stradala pentru a-si atrage clientii. äUn exemplu de promovare targetata il reprezinta noul rooftop Gourmet amplasat in Piata Unirii in luna decembrie 2005. Tipul de outdoor si locatia au fost alese, pentru ca au fost potrivite promovarii unei marci premiumô, a aratat Talal El Solh, presedintele Caroli Foods. A fost si o reclama care, desi a vrut sa promoveze un produs al unei firme, a ajutat la vinzarile tuturor celor care au scos pe piata acel mezel. äReclama la Salamul sasesc a firmei Cris Tim a dus la succesul acestui tip de produs si de el au beneficiat toate companiile. Toti au vindut foarte bine Salamul sasesc, nu doar firma care a platit reclamaô, au precizat reprezentantii ARC.

Alb, rosu, verde si negru vind mezelurile

Firmele mici incearca si ele sa se impuna pe piata si pentru ca nu au bani de publicitate adopta metode mai mult sau mai putin ortodoxe. äIn primul rind, produc mezeluri pe eticheta carora scriu ca sint de exemplu Salam de Sibiu, dar daca te uiti la ingrediente vezi ca nu respecta reteta acestui produsô, a spus Minea. O alta metoda este utilizarea pe etichete a unor culori pe care cumparatorul le asociaza mezelurilor de buna calitate, pentru ca in timp au fost utilizate de principalele companii de pe piata. Aceste culori care aduc succesul garantat sint alb, rosu, verde si negru.

Sportul ridica vinzarile lactatelor

Lactatele beneficiaza si ele de promovare intensa mai ales prin reclama TV. Companiile din acest domeniu mizeaza insa si pe o alta forma de publicitate, cea asa-zis sportiva. Aceasta inseamna ca firmele sponsorizeaza anumite institutii, echipe sau personalitati din domeniul sportiv in schimbul publicitatii. Un astfel de exemplu este compania Dorna Lactate, care a incercat ca produsul äLady Milkô sa fie girat de o celebritate - Nadia Comaneci. Alegerea a confirmat obisnuinta firmei, care a sponsorizat Comitetul Olimpic Roman si echipa Rapid Bucuresti.

Specializarea aduce profit

Daca producatorii de mezeluri au in vedere doar sa se specializeze pe un anumit produs, cei din industria lactatelor au reusit acest lucru. Ei promoveaza in general un anumit tip de produs pe care il fabrica in mod deosebit. Astfel, s-a ajuns ca cel care doreste sa cumpere un iaurt, fie natural, dar mai cu fructe, se duce imediat cu gindul la Danone. Acestei marci ii fac concurenta produsele firmei Friesland - Milli si Oke -, care au cistigat mult teren dupa ce au fost intens promovate prin spoturi TV. äAm cistigat o cota de piata importanta pe acest segment prin politica de inovare si promovare in domeniul iaurturilor cu fructeô, a precizat Jacques Ponty, directorul general Danone Romania.

Reclama TV, servita zilnic

Desi cea mai mare cota de piata este cistigata prin reclama TV, specialistii spun ca acestea au succes foarte mare numai pe perioada difuzarii. Vinzarile cresc semnificativ in saptaminile in care apar spoturile, dar dupa ce difuzarea este intrerupta cumparatorii nu se mai inghesuie. äCea mai buna metoda este cea aplicata de McDonaldĺs si Coca-Cola. Reclamele lor sint prezente aproape in fiecare zi pe micul ecran astfel incit nu lasa clientul sa uite de existenta lorô, a aratat Valeriu Steriu, reprezentantul Dorna. Oricum, firmele prefera sa faca reclama mai ales la produsul greu vandabil sau care aduce profit mare. Ľ

Dulciurile merg pe o idÚe

Reclama TV este principala modalitate de promovare a dulciurilor si mai ales a ciocolatei. Pentru a se diferentia, fiecare firma incearca sa determine asocierea produselor sale cu o anumita idee: Kandia - Ciocolata cu dragoste, Primola - O placere personala, Poiana - Senzatii, Cu Milka mergi la schi in Alpi.

Totusi, pentru ca spoturile TV nu sint suficiente pe o piata cu o concurenta dura, firmele scot pe piata produse cu destinatie. Astfel, tinerilor le-au fost adresate ciocolatele M-joy (de la firma Kraft Foods Romania), dar si batoanele de napolitana cu ciocolata Joe Crunch (de la Nestle).

In functie de sezon si de sarbatoarea care se apropie, companiile din domeniul dulciurilor incearca sa promoveze fie figurine care imita iepurasi sau pe Mos Craciun, fie acadele in forma de inimioare.
Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â.├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din sec╚Ťiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri