Investitiile in publicitate la nivel mondial vor ajunge la circa 464 miliarde de dolari de in acest an, in crestere cu circa 3,5% fata de 2010, iar anul urmator se vor majora pana la 486 miliarde de dolari, in ciuda situatiei economice din Europa, conform estimarilor agentiei de media Zenith Optimedia.

In acelasi timp, specialistii agentiei preconizeaza o crestere de 5,2% in 2013 si de 5,8% in 2014, majorarea investitiilor fiind rezultatul evenimentelor care vor avea loc in 2012 (Olimpiada de vara, Campionatul European de Fotbal, alegerile prezidentiale din SUA) si a recuperarii Japoniei dupa efectele cutremurului din martie.

Insa cea mai mare contributie in cresterea globala a pietei de advertising este data de pietele in dezvoltare (Asia Pacific, Europa Centrala si de Est si America Latina) care se estimeaza ca vor reprezenta 58% din investitiile noi dintre 2011- 2014.

De exemplu, in urmatorii trei ani zona Asia Pacific (fara Japonia) va creste in medie cu 10,4% pe an, Europa Centrala si de Est cu 9,6% iar America Latina cu 7,3%. La polul opus se afla Estul Mijlociu si Africa de Nord care vor creste doar cu 1,4% in urmatorii trei ani din cauza turbulentele politice.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Viorica Dancila NU trebuie subestimata