Aproximativ 38% dintre cei care fac lobby in Romania sunt membri in ONG-uri, acestia fiind urmati de cei din companiile multinationale (29%). Pe de alta parte, doar 4% din cazurile de lobby sunt desfasurate de companiile specializate in domeniu, arata un studiu realizat de Forum for International Communications si GFK Romania.
Totodata, 82% dintre companii, 100% dintre ONG-uri si 100% dintre politicieni au declarat ca activitatea de lobby trebuie reglementata prin lege. Opinia majoritara a populatiei este de asemenea una favorabila reglementarii acestei activitati.

Studiul mai arata ca in Romania activitatile de lobby se fac preponderent reactiv, doar dupa luarea unei decizii, pentru a corecta sau imbunatati o decizie deja luata.

Pe de alta parte, lobby ramane un subiect tabu pentru multi politicieni din teama ca electoratul nu va vedea cu ochi buni deschiderea lor pentru discutii cu reprezentanti ai diferitelor ONG-uri, asociatii profesionale sau companii.

Cercetarea a realizata in perioada februarie-decembrie 2011de catre Forum for International Communications si GfK Romania. Cele 865 de persoane care au participat la studiu sunt persoane asupra carora se rasfrange direct sau indirect activitatea de lobby (vox populi), initiatori (lobbyistii) si factori de decizie (politicienii).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri