Actorii, regizorii si tot arsenalul de personal si tehnologie necesare pentru crearea unui film contribuie si la realizarea reclamelor TV. Alaturi de toate acestea este si postproductia, adica editarea materialului, care uneori dureaza mai mult decit lmarea in sine. De trei saptamini, si in Romania se poate face postproductie digitala ca la Hollywood.

Compania californiana Chainsaw cu sediul in Los Angeles, care a realizat postproductia pentru ultimele patru editii ale Galei de decernare a premiilor Oscar, MTV Movie Awards, The Academy Awards sau Emmy Awards, si-a deschis studiouri de editare si in tara noastra. Romania si-a cistigat o reputatie foarte buna in California, mai ales de cind Cold Mountain a fost filmat aici. Intentionam sa ne extindem si ne-am gindit la posibilitatea de a veni in Romania. Kodak a investit deja aici doua milioane de dolari, fapt ce ne-a conferit incredere in piata. Ni s-a parut un loc bun, unde piata ar putea creste, ne-a explicat Bill DeRonde, fondatorul companiei americane, motivele pentru care a ales tara noastra ca locatie pentru Chainsaw Europe - sucursala Chainsaw Inc.

Intr-o prima faza, Chainsaw a investit in studioul de postprocesare de la Bucuresti aproximativ un milion de dolari, iar planurile de extindere sint mari. Acesta este un inceput. Am venit cu dotari de inalta tehnologie pentru a intra pe aceasta piata. Ne vom extinde pe masura ce piata ne va permite sa facem acest lucru. Sistemul pe care l-am adus este construit astfel incit sa permita extinderea. Sintem pregatiti pentru cereri mai mari, ne-a mai spus Bill DeRonde. Folosind cea mai inalta tehnologie, Chainsaw devine prima companie de pe piata autohtona care asigura servicii integrale cu sisteme de editare AVID pentru industria de publicitate. Chainsaw Europe asigura, de asemenea, servicii de duplicare si de stocare a inregistrarilor, in conditii de maxima securitate, precum si transmisie Internet wireless in intreaga lume a unor inregistrari video de mari dimensiuni.

Costul procesarii unei reclame

Costurile de editare pentru un spot TV variaza, pe piata autohtona, intre 2.000 si 100.000 de dolari. Totul depinde de complexitatea spotului respectiv. Reprezentantii Chainsaw afirma ca preturile practicate de ei sint similare cu cele ale celorlalte companii care ofera servicii de postproductie in Romania. Singura diferenta este tehnologia. Echipamentele si software-ul pe care le utilizam in Romania sint aceleasi cu cele folosite in Los Angeles. Spatiul este un pic mai mic, oamenii mai putini, dar tot ceea ce putem face in Los Angeles putem face si in Romania, afirma DeRonde. In afara tarii, costurile aferente editarii unei reclame sint simtitor mai mari. Spre exemplu, in Anglia au existat cazuri in care doar postproductia a costat 600.000 de lire sterline. In functie de complexitate spotului TV, editarea poate dura intre doua zile si sase saptamini.

Primele contracte

In cele trei saptamini de cind si-au deschis birourile, cei de la Chainsaw au lucrat deja pentru unele dintre cele mai bine cotate agentii de publicitate de pe piata autohtona. Printre acestea mentionam Saatchi&Saatchi si Young&Rubicam. Astfel, postproductia pentru spoturile TV precum Nestle, Procter&Gamble si Toyota au fost realizate in studiourile Chainsaw. Momentan ne concentram asupra reclamelor TV, pentru ca pe acest segment piata este in crestere. Intentionam sa lucram si pentru televiziuni si studiouri de productie. Toata piata va beneficia de serviciile noastre, afirma DeRonde.

Intentia pe termen lung a celor de la Chainsaw este de a determina marile companii de productie sa vina in tara noastra pentru a realiza postproductia reclamelor si filmelor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri