Romania ar trebui sa devina a doua piata in Europa Centrala si de Est dupa Polonia in privinta numarului de sali (ecrane) detinute de Cinema City, conform raportului financiar al Cinema City International, cel mai mare operator de cinematografe din Europa Centrala si de Est si al treilea din Europa.
Compania este cel mai operator de cinema de pe piata locala cu 12 cinematografe de tip multiplex si 114 sali (ecrane), tara noastra aflandu-se pe locul al treilea in privinta numarului de sali dupa Polonia (339) si Ungaria (176).

Reteaua care s-a lansat in noiembrie 2007 in Romania are in prezent cinematografe in zece orase: Bucuresti, Pitesti, Iasi, Timisoara, Arad, Cluj, Bacau, Braila, Baia Mare si Targu Mures. Acestea au o capacitate de circa 21.000 de locuri.

Vor sa isi tripleze numarul de ecrane

„Avem semnate acorduri pentru aproximativ 350 de sali (n.red. in toate cele sapte tari in care este prezent operatorul), acestea urmand sa fie deschise in urmatorii doi- patru ani. Continuam sa fim foarte incantati de cresterea din Romania”, a afirmat Moshe Greidinger, directorul general al Cinema City International, companie care in prezent detine 906 sali in Polonia, Ungaria, Romania, Israel, Republica Ceha, Bulgaria si Slovacia.

De altfel, dintre cele 33 de cinematografe cu 350 de sali/ecrane pe care conducerea companiei are de gand sa le deschida in urmatorii ani, 24 (cu circa 230 de sali) sunt planificate pentru Romania. Astfel, compania si-ar putrea tripla capacitatea in cativa ani ajungand la 36 de cinematografe si 344 de sali.

„Romania este cea mai mare tara subdezvoltata din punct de vedere al cinematografelor din Europa Centrala. Cu una dintre cele mai mici rate de bilete vandute per capita din Europa, credem ca Romania, o tara cu aproximativ 22 de milioane de locuitori, este o oportunitate atragatoare pentru noi. Lipsa de investitii din cinematografe a dus la o scadere dramatica a numarului de ecrane. Vechile cinematografe au fost inchise si vanzarile de bilete au scazut dramatic”, conform raportului financiar al Cinema City.

Acelasi raport mai precizeaza ca la finalul anului trecut in Romania mai erau 45 de cinematografe cu un singur ecran, majoritatea fiind detinute de stat.

Romanii cu cheltuit 26,5 mil. euro pentru bilete la cinema in 2010

In 2010, in Romania erau 68 de cinematografe (cu 194 de sali) dintre care doar 20 de tip multiplex, potrivit Centrului National al Cinematografiei (CNC). Primul cinema cu mai multe ecrane care a fost deschis in Romania este Hollywood Multiplex Bucuresti Mall, care a fost lansat in 2000 in Bucuresti Mall, primul centru comercial modern din Capitala.

Romanii au platit in urma cu doi ani circa 26,5 milioane de euro pentru a merge la cinematograf, ei cumparand 6,5 milioane de bilete. Practic, in Romania in urma cu doi ani numarul de bilete vandute per cap de locuitor a fost de 0,30.

De altfel, Cinema City a inregistrat in 2010 peste trei milioane de spectatori care au cheltuit pe bilete 13,4 milioane de euro, adica jumatate din cat au lasat romanii la cinema in 2010. In urma cu doi ani lantul Cinema City era format din noua cinematografe si 88 de ecrane.

Interesul operatorului pentru piata locala reiese si din faptul ca anul trecut compania a investit in jur de 50 de milioane de euro in deschiderea a patru cinematografe, dintre care unul in Polonia si restul in Romania in Braila (10 ecrane), Arad (8 ecrane) si Targu Mures (8 ecrane).

In acest an, conducerea Cinema City are de gand sa deschida doua cinematografe in Romania: in mai va fi inaugurat unul cu opt ecrane la Constanta (in centrul Maritimo) si spre finalul anului unul cu 12 ecrane la Ploiesti.

Lansarile de cinematografe depind de dezvoltatorii de malluri

„Continuam sa fim foarte entuziasmati de perspectivele de crestere pe termen lung in Romania. Dupa finalizarea proiectelor pe care le avem in desfasurare, Romania va deveni a doua tara in privinta numarului de ecrane pe care le detinem, dupa Polonia. Pentru ca deschiderile de malluri sunt dependente de dezvoltatori si in Romania este o tendinta continua ca acestia sa le termine dupa termen, ne este dificil sa estimam cu acuratete cand vor fi gata aceste proiecte. Observam insa ca numarul de malluri continua sa creasca si vom putea deschide cinematografe noi pe aceasta piata”, explica reprezentantii Cinema City International.

Reteaua de cinematografe Cinema City este un business de familie lansat in Israel in 1929 care a inceput sa se extinda in alte tari abia in 1997, cand a lansat un cinematograf multiplex in Ungaria. La finalul anului trecut, compania avea o retea de 96 de cinematografe de tip multiplex cu 906 ecrane in sapte tari: Polonia, Israel, Ungaria, Republica Ceha, Romania, Bulgaria si Slovacia.

Cinema City International a vandut anul trecut circa 35,5 milioane de bilete si a avut o cifra de afaceri de circa 267 de milioane de euro, in crestere cu 14% fata de 2010. De asemenea, a inregistrat un profit operational de 53 de milioane de euro.

In acest an, conducerea companiei are de gand sa deschida cel putin sase cinematografe noi cu aproximativ 80 de ecrane.

Reteaua este prezenta pe piata locala din noiembrie 2007 cand a deschis primul cinematograf in centrul comercial Iulius Mall din Iasi. In prezent, compania detine 12 cinematografe in Romania printre care si unul IMAX in AFI Cotroceni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri