Cele mai de succes zece cinematografe din Romania au vandut anul trecut 7,08 milioane de bilete, in valoare de 28,9 milioane de euro, acestea reprezentand 98,1% din suma cheltuita anul trecut de romani la cinema, de circa 29,4 milioane de euro, arata datele Centrului National al Cinematografiei.
Reteaua de cinema cu cele mai mari incasari a fost Cinema City Romania, cu circa 3,7 milioane de bilete vandute, in valoare de 15,5 mil. euro (65,8 milioane de lei). La finalul anului trecut lantul Cinema City avea 12 cinematografe cu 114 sali (ecrane) in Romania.

Lantul olandez este urmat in top de Hollywood Multiplex Operations, compania care cuprinde Hollywood Multiplex Bucuresti Mall (primul cinematograf de tip de multiplex din Romania), Hollywood Multiplex Lotus Oradea si CinemaPRO, cu incasari de 4,7 milioane de euro si Movieplex Cinema (cinematograf aflat in centrul comercial Plaza Romania din Bucuresti) cu venituri de 3,4 milioane de euro. Movieplex Cinema detine un singur cinematograf insa acesta are 11 sali.

Desi detine cea mai mare lant de cinematografe (34), Regia Autonoma de Distributie si Exploatare a Filmelor Romania Film (R.A.D.E.F. RomaniaFilm) a vandut anul trecut in jur de 350.000 de bilet, in valoare de 0,7 milioane de euro. Diferenta dintre cinematografele de stat (cum sunt cele detinute de R.A.D.E.F) si cele private este ca la stat biletele sunt mai ieftine, dar, in acelasi timp, statul nu are cinematografe de tip multiplex (cu mai multe ecrane). Printre cele 34 de cinematografe detinute de RADEF se numara Corso, Europa, Gloria, Patria, Scala din Bucuresti.

Primele zece retele de cinema aveau anul trecut 60 de cinematografe, pe piata locala fiind 75 de locatii de cinema. De asemenea, acestea detineau 220 de sali (ecrane) din totalul de 241 de sali din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri