Inchipuiti-va urmatorul scenariu: Grup auto puternic. Echipa de ingineri, designeri, contabili, directori executivi. Vor o masina noua pentru un segment de nisa. Au la dispozitie cativa ani si cateva sute de milioane de dolari. Masina iese, e buna, merge ôrotundö. Dar nu are un nume. Se cauta un nume si dupa luni intregi de nesomn se gaseste un nume. Numele este un fiasco si masina nu se vinde. Cad capeteů
General Motors a descoperit de curand ca viitoarea generatie de Buick LaCrosse va avea ceva probleme de marketing in Canada, mai ales in partea francofila a tarii, dintr-un singur motiv: ôLa Crosseö inseamna in limbajul pustilor francezi ômasturbareö.

Volkswagen cu al sau SUV, Touareg, nu a reusit prea bine sa aleaga un nume cu lipici. Publicul american are dificultati in a pronunta acest nume, iar tuaregii sunt triburi africane nomade, care au vandut sclavi pana in secolul al 20-lea. Nu prea ôpolitically corectö, intr-o tara cu trecut sclavagist si probleme rasiale care inca o mai bantuie.

Daca mai luam in calcul si o Toyota MR2 care in franceza s-ar fi pronuntat ômerdeö (rusinos) si un Volkswagen Santana (cine, Satana?) ne facem o imagine destul de clara asupra esecului unui automobil botezat cu un nume ônecuviinciosö. Si totusi, nu este o regulaů

Alegerea unui nume pentru o marca este cat se poate de dificila. Iti trebuie un nume clar, fara echivoc, usor de pronuntat si de retinut. Cum este Kodak. Fondatorul George Eastman si-ar fi putut numi compania in urma cu 100 de ani ôEastmanö. Simplu. Dar ineficient. ôKodakö nu seamana cu nimic, nu inseamna nimic, este usor de pronuntat, nu este un nume, nu are niciun fel de conotatie religioasa, culturala sau sexuala.

Cand Toyota a cautat un nume pentru o noua marca de lux, s-a gandit la ôCelsiusö si ôAlexisö. Cineva din board a auzit gresit ôLexusö in loc de ôAlexisö, care era un nume mai feminin. Nici o problema. A ramas ôLexusö si are un succes imens.

Nu mai conteaza ca Toyota a dus un razboi prin tribunale cu compania de cercetari LexisNexis care a sustinut ca numele este prea apropiat. Japonezii au invins.

Honda Motor a lansat in anii ĺ80 marca Acura, producatoarea popularului model Legend. Nimic rau in asta. Doar ca publicul cunoaste mai mult ôLegendö decat ôAcuraö. Intr-un fel, numele unui model a acaparat intreaga popularitate a unei marci. Americanii intreaba de Legend si nu de Acura. Ceea ce nu este prea bine pentru vanzari.

Acura a renuntat la nume si a introdus litere. RSX, TSX, TL, RL sau MDX. Nu inseamna nimic, dar clientul este concentrat asupra numelui de Acura si il percepe ca pe un brand complet. Este important sa conduci o Acura, indiferent de model.

Ceea ce nu este valabil in cazul Ford, de exemplu. ôAm un Fordö nu spune nimic! Poate fi o berlina compacta de oras Focus, o camioneta uriasa F-350 SuperDuty sau o super-sportiva Ford GT.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/article.php?ContentID=1124

Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â.├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din sec╚Ťiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri