Cele mai mari zece grupuri de comunicare de pe piata locala au avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 465,9 de milioane de euro, conform calculelor wall-street.ro pe baza datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.
The Group a fost si anul trecut cele mai mare jucator in domeniu, holdingul fondat de Mihaela Nicola, Zoltan Szigeti si Bogdan Nicola, reprezentand un sfert din cifra de afacerilor a urmatoarelor noua grupuri clasate in top. Tot The Group a avut si cel mai mare profit net in 2011, aproape cinci milioane de euro, dublu decat Leo Burnett, urmatorul grup in privinta castigurilor.

Cele zece grupuri prezente in top au avut anul trecut o cifra de afaceri mai mare cu in jur de 4 milioane de euro fata de 2010, cand au inregistrat un business de 462,7 milioane de euro.

Grupurile care si-au diminuat afacerile in 2011 sunt Ogilvy Romania, BBDO Romania, Publicis, Mercury 360 si Havas.

Pe de alta parte, grupurile care si-au majorat cifra de afaceri anul trecut sunt The Group, Leo Burnett, McCann Erickson, Centrade Saatchi&Saatchi si Lowe Romania.

Cele mai mari cresteri au fost raportate de Centrade Saatchi&Saatchi, Leo Burnett si McCann Erickson.

Singura intrare noua in topul pe 2011 este Mercury 360, deoarece businessul condus de Radu Miu a devenit anul trecut un grup. Mai exact, divizia de direct marketing si digital a companiei a fost desprinsa si lansata o noua agentie de new media, denumita Outbox. Noua agentie a fost lansata in noiembrie 2011 si inca nu au fost depuse datele financiare pentru aceasta. Cu toate acestea, doar agentia Mercury 360 are o cifra de afaceri mai mare decat urmatorii clasati in top, grupurile de pe locurile 10 si 11, adica Havas cu 8,9 milioane de euro si Tempo Creative Group cu 5,7 milioane de euro.

wall-street.ro nu a introdus in top grupul Omnicom, pentru ca desi bugetele de media rulate de companie au fost de circa 20-30 de milioane de euro anul trecut, datele de la Ministerul de Finante arata ca businessul a fost de doar doua milioane de euro. Practic, agentiile din grupul Omnicom au raportat la Ministerul de Finante doar valoarea comisioanelor primite si nu valoarea spatiului publicitar intermediat intre client si furnizorul de media, asa cum au facut toate grupurile de comunicare prezente in clasament. ln cazul in care ar fi facut acest lucru, cifra de afaceri a grupului ar fi fost probabil de cel putin zece ori mai mare.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri