Anul acesta va fi al patrulea consecutiv de scadere in privinta investitiilor in achizitia de spatiu publicitar, sumele cheltuite de advertiseri urmand sa scada cu maximum circa 7-10% fata de fata de 2011, a afirmat pentru wall-street.ro, Roxana Panturoiu, client service director in cadrul agentiei Media Direction.
Practic, sumele cheltuite de companii pentru spatiu media vor fi intre 290 si 300 de milioane de euro, conform estimarilor Media Direction.

In primul semestru, valoarea pietei de media a fost de circa 135-140 milioane de euro, la un nivel similar cu cel din prima jumatate din 2011.

Zona financiara si-a micsorat drastic investitiile

„Piata s-a mentinut la dimensiunea din anul precedent, cu toate ca la nivel de categorii s-au inregistrat cateva schimbari importante. Pe de o parte, zona financiara a cunoscut o micsorare drastica a investitiilor in media, pe cand categoria de health este pe crestere, ajungand pe pozitia a doua la nivel de investitie totala, dupa domeniul alimentar si surclasand cosmeticele. Nu putem vorbi totusi de o schimbare de ierarhie pana la finele anului, cat de reconsiderare a modelului de investitii”, explica Gabriel Patru (foto 2), manager de comunicare integrata in cadrul agentiei de media.

De exemplu, pe intreg parcursul anului trecut, cei mai mari advertiseri au fost operatorii de telecomunicatii (cu bugete nete de 42 de milioane de euro), companiile din domeniul cosmeticelor si igienei personale (40 mil. euro) si cele din domeniul medical (25 de milioane de euro), potrivit unor estimari ale agentiei de media Initiative.

In primul semestru din an, domeniile care au crescut cel mai mult in portofoliul Media Direction au fost cel farmaceutic si cel bancar, compania castigand de altfel contul Volksbank si continuandu-si colaborarea cu Berlin Chemie, parte a grupului farmaceutic italian Menarini. Media Direction lucreaza din 2008 cu Berlin Chemie.

De asemenea, in primul semestru televiziunea a continuat sa fie canalul care a atras cele mai mari bugete de media, in tara noastra TV-ul fiind canalul de promovare in care se investesc in jur de 60-70% din sumele pentru publicitate.

Publicitatea in cinematografe creste "timid"

„Se observa un trend de crestere pentru mediile care faciliteaza experienta de brand. Astfel, cresterea cea mai insemnata continua sa o aiba online-ul, indeosebi dimensiunea de search si social media", mai spune Patru.

Piata de publicitate online este estimat sa ajunga in acest an la 41,2 milioane de euro, din care circa 22 de milioane sunt bugetele pentru display media (in special, bannere), iar 19,3 milioane de euro pentru performance media, adica achizitia de publicitate prin Google, Facebook si Yahoo!, conform unor estimari Initiative.

"De asemenea, pe un trend crescator este si piata de mobile (n.red. domeniu estimat la 7-8 mil. euro), insa are inca o baza de plecare relativ mica. Si cinema-ul inregistreaza o timida crestere, atat la nivel de cheltuieli de publicitate, dar si de trafic. Mixul de media se transforma, cu o schimbare de atentie dinspre comunicarea aproape unanim centrata pe livarea de mesaje de comunicare, spre generarea de interactiune”, adauga managerul de comunicare integrata al Media Direction.

Piata de cinema (foto 3) a crescut o data cu expansiunea mall-urilor si dezvoltarea de noi tehnologii.

„Cu toate ca pretul biletului a crescut constant, ultimele date publicate de Centrul National al Cinematografiei arata o crestere a traficului de 11%. In consecinta, cheltuielile de publicitate pe acest mediu vor creste si ele in jurul valorii de 2,2 milioane de euro anul acesta”, afirma Gabriel Patru .

Filmele rulate in cinematografele romanesti au atras anul trecut in jur de 7,23 milioane de spectatori, comparativ cu 6,50 de milioane in 2010, conform Centrului National al Cinematografiei. De asemenea, romanii au cheltuit anul trecut circa 124,7 milioane de lei (29,4 mil. euro) pentru a vedea filme, fata de 111,6 milioane de lei in urma cu doi ani. La finalul anului trecut in Romania erau 75 de cinematografe, cu sapte mai mult comparativ cu 2010.

Pe pierderi in 2011

Media Direction este o agentie prezenta de 11 ani pe piara din Romania si are un portofoliu de clienti din domenii precum FMCG, beauty, financiar-bancar, asigurari, farma, media&entertainment, guvernamental, retail si IT. Printre acestia se numara Scandia, Berlin Chemie, Volksbank, Tetrapak, Microsoft, Generali, Univer, KRKA, Niran.

Media Direction a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 9,2 milioane de euro si pierderi nete de 40.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

Compania face parte din BBDO Romania, unul dintre primele zece grupuri de comunicare de pe piata locala, cu afaceri de circa 25,5 milioane de euro si un profit de 135.000 de euro anul trecut.

Din grupul BBDO Romania mai fac parte agentiile Graffiti PR, Graffiti BBDO, Kaleidoscope Proximity (compania care a rezultat anul acesta din fuziunea Kaleidoscope Digital si Proximity) Exact Cercetare&Consultanta si Upgrader (fosta Cupon Pro).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri