Procesul pierdut in august de Samsung in fata Apple, pentru incalcarea patentelor, a consolidat imaginea de imitator a companiei, in loc de trendsetter, astfel ca aceasta se vede presata sa copieze alt atribut al producatorului iPhone: concentrarea pe design, potrivit Bloomberg.
Perspectiva interzicerii a opt telefoane mobile in SUA si a unor despagubiri de peste 3 miliarde de dolari amplifica necesitatea ca Samsung sa dea mana libera echipei de proiectanti sa isi asume riscuri.

Totusi, crearea conditiilor pentru o astfel de schimbare fundamentala nu va fi usoara, iar rezultatul va fi incert, intr-o industrie in care standardele de creativitate au fost stabilite de Steve Jobs.

"Trebuie sa modifice modelul de inovatie. Schimbarea gandirii va fi cea mai mare bariera", a declarat Sohrab Vossoughi, fondatorul Ziba, firma de design din Portland, Oregon, care are si Samsung printre clienti.

Principala provocare pentru Samsung va fi ca noua generatie de telefoane mobile sa arate cat mai diferit de iPhone.

Telefoanele viitoare vor avea mai multe creioane stylus, butoanele vor fi pozitionate diferit, iar forma va trece dincolo de cea dreptunghiulara cu colturi rotunjite, a aratat Alexander Poltorak, director general la General Patent.

"Trebuie sa se indeparteze de design-ul Apple. Produsele lor arata ca niste copii. Judecatorul a indicat ca schimbarile trebuie sa fie substantiale", a spus Poltorak, care reprezinta clientii in probleme legate de drepturile de proprietate intelectuala.

Samsung a oferit deja detalii legate de viitoarele telefoane Galaxy S III, mai late si mai lungi decat iPhone.

Galaxy SIII nu se afla pe lista de aparate Samsung propuse pentru interzicerea comercializarii in SUA, in urma verdictului din 24 august. Apple l-a adaugat insa unor alte produse care ar incalca patentele sale.

La expozitia de electronice de consum de la Berlin de saptamana trecuta, Samsung a prezentat telefoane noi cu sistemul de operare Android si software produs de Microsoft. Intre aceste aparate se afla si smartphone-ul Galaxy Note cu creion stylus si un ecran de 5,5 inci, mai mare decat predecesorul sau.

De asemenea, produsele Samsung ar putea include comenzi diferite de navigatie, precum cele prin care utilizatorii navigheaza pe ecran sau efectueaza zoom pe o imagine sau text, a aratat Poltorak.

Compania sud-coreeana ar putea accelera totodata planurile de a introduce ecranele flexibile, care pot fi indoite, rasucite sau pliate, a spus Seo Won Seok, analist la firma Korea Investment & Securities. Includerea in telefoane a acestor ecrane va ajuta Samsung sa profite de experienta sa de cel mai mare producator de ecrane de inalta definitie, a aratat Seok.

Apple a castigat daune de 1 miliard de dolari in urma castigarii procesului cu Samsung si vrea interzicerea a opt modele de smartphone-uri, inclusiv unele dintre cele mai vine vandute din gama Galaxy, precum si prelungirea unei interdictii pentru tableta Galaxy 10.1.

Una dintre dificultatile Samsung va fi schimbarea culturii companiei, concentrata pe viteza, eficienta si folosirea produselor altor companii ca sursa de inspiratie, potrivit lui Seok.

Samsung investeste masiv in cercetare si dezvoltare si a facut progrese in domeniul semiconductorilor, ecranelor si tehnologiei pentru memoria computerelor. Totusi, cu un numar de designeri de 20 de ori mai mare decat cei ai Apple, compania iroseste prea multe idei promitatoare, apreciaza Vossoughi, de la firma Ziba.

Apple in schimb are o echipa de circa 15 designeri, condusi de vicepresedintele pentru design industrial Jony Ive, care aduna idei in jurul mesei de bucatorie in laboratorul sediului central al companiei, scrie Mediafax.

Rezultatul este un design minimalist pentru o familie mica de produse care au contribuit la transformarea Apple in cea mai valoroasa companie din lume.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri