Companiile recurg la liftinguri de imagine. Cotidianul prezinta strategia, dar si riscurile celor mai cunoscute dintre acestea.
Preluarea unor branduri autohtone de catre companiile internationale a dat nastere la o serie de rebrandinguri faimoase in Roma-nia. Schimbarea Connexului in Vodafone este ultimul din seria dictata de Orange-Dialog sau BRD - Socit Gnrale. Pe de alta parte, practica a fost folosita si pentru produsele romanesti care au vrut, pur si simplu, o schimbare radicala a imaginii lor pe piata.

Si brandurile au viata


Rebrandingul este un salt, practic, concentreaza ideea Marius Ursache, chief creative officer Grapefruit. El explica aceasta strategie prin ciclul de viata al brandurilor, determinat de piata de consum: Dupa lansare, brandurile cresc repede, ajung la maturitate, dupa care urmeaza o perioada de plafonare. Dupa un timp incepe un declin care se accentueaza rapid. Asa ca produsul e relansat printr-o noua campanie. Ursache adauga ca nu trebuie confundat cu relansarile, chiar si cind e vorba de promisiuni noi sau campaniile insotite de cosmetizarea ambalajului. Pentru rebranding este nevoie de o repozitionare, adica de schimbarea perceptiei consumatorului despre atributele brandului.

Schimbare colorata

Vodafone a inceput campania de rebranding la Connex in toamna anului trecut, preferind metoda pasilor mici. Cind noi am inceput procesul de intelegere a brandului, care a durat in jur de sase luni, Vodafone global trecea, la rindul sau, printr-un proces de repozitionare. S-au facut cercetari, am avut multe discutii cu echipele Vodafone global si am ajuns sa concepem campania de brand lansata azi. Mai precis, spotul Mayfly, realizat de BBH London, agentia de brand a lui Vodafone global si adaptat de noi, precum si executiile cu statistici realizate de Mc cann Romania, povesteste pentru Cotidianul Alina Tudose, strategic planner Mc Cann Erickson Romania, agentia care s-a ocupat de imaginea Vodafone. Ea adauga ca ideea globala de print, care are in centru NOW, nu a fost relevanta pentru romani si, prin urmare, a fost nevoie de o campanie locala.

Transformarea rivalilor

In aprilie 2002 insa transformarea rivalilor, Dialog Orange, s-a facut dintr-o data, fara pasi intermediari. Rebrandingul a fost insotit de o campanie completa de comunicare: conferinta de presa, scrisori de informare catre clienti, campanie de publicitate. Rebrandingul Orange a introdus un brand international in Romania, a fost mai mult o migrare de brand, spune Marius Ursache. Schimbarea a fost usurata si de faptul ca ambele companii mizau pe aceeasi culoare in promovare, dar, chiar daca pentru utilizatori trecerea a parut scurta, proiectul de rebranding pentru Orange a durat aproape un an.

Imagine frantuzeasca

Un alt proces de acest gen a fost si cel in care Banca Romana pentru Dezvoltare-Groupe Socit Gnrale a decis sa sublinieze apartenenta institutiei la grupul francez. Anul 2003 a coincis cu incheierea primei etape de dezvoltare a bancii, dupa achizitionarea in 1999 a pachetului majoritar de catre Socit Gnrale, compania lansindu-si atunci si noua identitate de marca. Adela Pascu, secretar general BRD, povesteste pentru Cotidianul ca lansarea campaniei de imagine a mizat pe doua mesaje principale: apartenenta BRD la valorile companiei internationale si cel potrivit caruia banca este un partener dinamic, inovator si proactiv.

Procesul de rebranding al BRD a pornit din interiorul bancii, de la angajati si a fost extins ulterior in toate operatiunile - semnalistica unitatilor BRD, campania de publicitate si identitate vizuala, relatia cu presa. Investitiile au fost mari, fiind determinate de necesitatea promovarii unei alte viziuni, pe diverse canale de comunicare. De fapt, rebrandingul a fost baza pe care BRD - Groupe Socit Gnrale si-a construit, in continuare, diferitele demersuri comerciale si campanii publicitare. Acum, la trei ani dupa rebranding, privind retrospectiv, tintele urmarite au fost atinse, deci operatiunea a fost o reusita, sustine Adela Pascu.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5033&art=12085&cHash=5bbfa16920

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri