Nu poti trece de Piata Unirii sau Piata Universitatii fara sa vezi afisele gigant sau statuile catorva personaje principale din ecranizarea The Hobbit, dupa nuvela omonima al autorului britanic J.R.R. Tolkien. In Romania, filmul va ajunge pe marile ecrane la finalul acestei saptamani. Intre timp insa, criticii de peste hotare “desfiinteaza”, in majoritate, productia.
Fara nicio indoiala filmul regizat de Peter Jackson, “vinovat” de succesul (multiple premii Oscar – n.r.) Lord of the Rings, va fi o reusita a box office-urilor. Inca nu exista date oficiale despre veniturile generate, dar este foarte probabil sa depaseasca cele 124,1 mil. de dolari pe care le-a atras a treia parte a seriei Lord of the Rings in primele cinci zile de la difuzare, doar in SUA.

Criticul de film Robbie Collin a scris in The Telegraph un review care, practic, a desfiintat cea mai noua productie a regizorului Peter Jackson.

“Filmul este atat de impanat cu lucruri inutile incat nu mai seamana deloc cu Tolkien – mai degraba un tribut scris de un fan, pe Internet”. Mai mult, autorul critica faptul ca filmul a fost realizat la 48 de frame-uri pe secunda, situatie in care, din cauza vitezei care s-ar fi dorit a oferi productiei o calitate superioara, machiajele par false si ireale. Efectele speciale sunt exagerate si par false.

“Multumesc cerului pentru Andy Serkins, care reuseste, prin personajul Gollum, sa salveze parte din film. Este singura data cand efectele speciale reusesc sa sublinieze drama lui Bilbo. Filmul lui Jackson m-a plictisit la maxim si, ca fan al lui Tolkien, mi-a frant inima”, mai scrie Collin.

The Times, in contrast, a oferit filmului patru stele. Kate Muir spune ca Martin Freeman “ridica nivelul” filmului in rolul lui Bilbo Baggins si ca folosirea tehnologiei la 48 frame-uri pe secunda plus 3D a oferit productiei “o calitate incredibila”.

The Guardian a oferit doar trei stele filmului, spunand ca lungimea primei productii, din cele trei, va pune la incercare rabdarea audientei.

“Deci povestea frumoasa a lui Tolkien va fi un triplu succes la boxoffice, acoperind aceeasi lungime ca saga Lord of the Rings. Aceasta lungime exagerata este atinsa prin scoaterea in evidenta a confruntarilor, deschiderea povestii si amplificand, in general, fiecare detaliu, deseori deloc necesar”, scrie Peter Bradshaw. El a considerat de asemenea ca 3D-ul nu se ridica la nivelul asteptarilor.

Trei stele si de la The Independent: “Ai senzatia ca spargi nuci cu o nicovala in prima parte a trilogiei The Hobbit. Scurta nuvela a lui J.R.R. Tolkien din 1937 a fost transformata intr-o epopee gigant de catre Jackson si colaboratorii lui”.

Chris Tookey de la The Daily Mail spune ca filmul este “extrem de lung si exagerat”, dar sunt si cateva elemente de succes: “scene amuzante, actiune deosebita, patos, actori buni”.

Revista specializata Total Film ridica cel mai mult in slavi filmul, oferind acestuia cinci stele. Review-ul scoate in evidenta ca, desi Tolkien a scris cartea adresandu-se in special copiilor, “Jackson nu a realizat un film doar pentru ei. Este un balans foarte bun intre cantece, ceaiuri dulci si dragute, atmosfera de basm si, de cealalta parte, batalii sangeroase, zvonuri privind aparitia unui rau demult ingropat si monstri”.

Tu o sa mergi la The Hobbit? Cum ti se pare campania din tara? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »